"To nikdo nedokáže předpovědět. Pneumatiky budou mít jiné vlastnosti, poskytnou jiný pocit při jízdě a budou vyžadovat odlišnou přípravu," uvádí Schumacherův šéf Ross Brawn pro Auto Motor und Sport. "Když jsme před několika lety přecházeli od Michelinu k Bridgestonu, měla spousta pilotů problémy - včetně těch špičkových jako je Alonso. S Pirelli to bude podobné. Jestli to ale bude hrát do karet Rosbergovi či Schumacherovi, těžko předem říct."
Mercedesu se při práci s pneumatikami každopádně letos nedařilo tak, jak by si přáli. Zatímco však piloti ostatních týmů zkoušeli pneumatiky a zavěšení pro rok 2010 na sofistikovaných simulátorech, v továrně v Brackley podobné zařízení zcela chybí.
"Pravděpodobně" by Schumacherovi pomohlo, přiznává Brawn. "Mohl by díky němu lépe poznat chování pneumatik. To, že nemáme špičkový simulátor, situaci určitě nijak nepomohlo." Ač je to u špičkového týmu, jakým je Mercedes GP, téměř neuvěřitelné, Michael se bez něj bude muset obejít i letos.
"Simulátor je v současné době ve výstavbě, do roku 2012 však ještě nebude plně funkční. Vyvíjí jej Daimler. Přes zimu bychom s ním dosáhnout velkého pokroku. Je zcela v naší režii, tato technika se nedá koupit na trhu," dodává šéf závodního týmu Mercedesu.