"Vývoj je samozřejmě uzavřenou oblastí. Co však můžete dělat, je dále pracovat s týmy na "hrabáčovi" - na konfiguraci přívodu vzduchu, jímž ho dostáváte do airboxu. Samotný airbox je homologovanou položkou.
Můžete si také hrát s výfukovými systémy a s ohledem na ně kalibrovat motor - například při využití průtoku horkých plynů přes difuzor, což jsme s Williamsem velmi úspěšně zvládli.
Kalibrace motoru - jak se chová na různých okruzích, jak reaguje na pilotovy požadavky na výkon - to je důležitá oblast.
S Williamsem jsme se toho hodně naučili díky zkušenostem Rubense Barrichella a spojení s jejich zdroji a vysokými očekáváními, znamenalo to pro nás hodně. Nové týmy se samozřejmě učily velmi rychle."
"Optimalizovat výkonnost můžete pouze tehdy, pokud si všimnete potenciálního problému se spolehlivostí - pak ho můžete napravit, to je dovoleno. Pokud vidíte něco, co by vás mohlo kompromitovat, stálo by týmy spoustu peněz či mohlo vést k chybě, můžete požádat FIA. A může to být něco jednoduchého jako například těsnění, které nedělá svou práci tak, jak by mělo.
Nabízí se tedy k využití a prozkoumání omezení malý prostor, který můžete využít. FIA v tom ale drží uzdu velmi zkrátka. Žádost, kterou posíláte FIA, může být poslána všem ostatním výrobcům - takže Ferrari, Renault a Mercedes dostanou žádost od Cosworthu a nám jsou pro změnu zasílány všechny jejich požadavky. Je to tedy dobře hlídané.
Myslím, že to je jedním z největších úspěchů Formule 1 v posledních letech, který je přehlížen. Hodně se hovoří o znepokojení kvůli vyrovnanosti motorů. Ve skutečnosti se o světový šampionát bojovalo mezi třemi různými dodavateli motorů: Red Bull - Renault, McLaren - Mercedes a Ferrari. Tři konkurenti v souboji a ke konci sezóny tam byl navíc i Cosworth s Rubensem, který se kvalifikoval na šestém, sedmém či osmém místě - byli jsme v nejlepší desítce, postupovali jsme do závěrečné části kvalifikace."
"Z mého pohledu pravidla fungují moc dobře. Mezi motory není moc na výběr. Zatímco ostatní říkají: "Ou, nemáme stejný výkon jako ostatní, měli by nám povolit úpravy" - i když můžete mít menší výkon, pokud ale také máte menší spotřebu, dobrou ovladatelnost, dobrou hmotnost a optimalizovaný balík a - v případě Renaultu - vyhrajete světový šampionát - pak abych byl upřímný: takový stav je velmi vhodný.
My máme dobrý výkon - neřeknu vám samozřejmě číslo, ale jsme s ním v oblasti výkonu spokojeni. Jsme také úsporní a máme dobré šetřící módy, stejně jako výbornou spolehlivost. Na počátku roku jsme nebyli spokojeni s degradaci výkonu - s úbytkem výkonu po určité době. Měli jsme také potenciální problém se spolehlivostí, který jsme museli hned vyřešit. Spousta práce při řešení potenciálně vážných problémů byla odvedena během prvních čtyř závodů. Jsem spokojený s naší rychlou reakcí - neohrozilo to naše týmy, což bylo dobré.
Řekl bych, že problémy, které bychom po bližší úvaze a interních diskusích měli, by se na počátku týkaly ovladatelnosti motoru. Museli jsme pracovat na mapování, protože samozřejmě nemůžete změnit mechanickou strukturu motoru - je takový, jaký je. Ovladatelnost byla jednou z věcí, o níž nám zpětnou vazbu podali Rubens, Jarno [Trulli] a Timo [Glock] - ti zkušenější piloti. Museli jsme na tom s našimi týmy pracovat."
"Náš motor se obecně chová jistý způsobem, takže jsme museli úzce spolupracovat s týmy, abychom věděli, jaké používají převodové poměry, jak se vůz chová - a zoptimalizovat to. Je to téměř nikdy nekončící úkol snažit se z něj dostat co nejvíce. Pilot vám nikdy neřekne, že je motor perfektní. A neuslyšíte to vlastně ani od nás, nic takového neexistuje. Motory s vnitřním spalováním nejsou až tak efektivní, vždy se z nich dá dostat něco více.
Můžete získat více výkonu? Samozřejmě, že ano. Spotřebujete při tom více paliva? Ano. Každý chce vyšší výkon s nižší spotřebou paliva. Je to stálý boj.
My jsme však spokojeni s tím, kde jsme. Letos jsme podle mě zažili několik soubojů, které byly zajímavé z hlediska výkonnosti a síly motorů: Nico Rosberg se zasekl za Nicem Hülkenbergem v Barceloně a bylo jasné, že se Mercedes-Benz nemůže před Williams-Cosworth na rovince dostat. Zachytili jsme rádiokomunikaci mezi Rosbergem a jeho inženýrem, který mu řekl: "Nedostaneš se před něj na rovinkách." Což pro nás bylo na počátku roku příjemným srovnáním s hodně dobrým motorem, jakým Mercedez-Benz je."