Red Bull v Brazílii létál i odpoledne

Petr Hlawiczka, 5. listopadu 2010, 18:32 Google+

INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Red Bully byly očividně nejrychlejší i během páteční odpolední části v Brazílii. Opět byl nejrychlejší Sebastian Vettel před svým týmovým kolegou Markem Webberem.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 06.11. 14:08) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Vitalij Petrov nezačal v Brazílii vůbec dobře. Krom nehody, při níž rozbil svůj vůz (důvodem byl údajně pokles přítlaku v důsledku selhání F-kanálu), mu komisaři navíc udělili pokutu ve výši 2000 Eur za překročení rychlosti v boxech. Mechanici mu naštěstí stihli opravit vůz, a tak přišel jen o 15 minut druhého tréninku.

Fernandovi Alonsovi dnes odešel další motor - naštěstí se jednalo o starší pohonnou jednotku. Ferrari se nás snažilo ujistit, že je vše v pořádku. V příliš veselé motorové situaci však Španěl není - ve zbývajících dvou závodech si bude muset vystačit s motory, které nejsou nový a mají toho za sebou více než agregáty jeho rivalů.

alonso
Práce na Alonsově voze

Celé dopoledne odjeli všichni piloti na střední, čili tvrdší z obou směsí, které Bridgestone dovezl. Odpoledne usedl poprvé na domácí půdě za volant monopostu F1 Lucas Di Grassi, jehož dopoledne zastoupil Jerome D'Ambrosio.

První vůz, který odpoledne vyjel v Brazílii z boxů, bylo HRT pilotované Christianem Klienem, který byl ráno o půl sekundy rychlejší než jeho kolega Bruno Senna. Rakušan se hned vrhl na měřená kola, to první mělo hodnotu 1:19,965, další pak 1:17,908 min. Sauber Kobajašiho však kroužil o téměř 2,5 vteřiny rychleji.

Po deseti minutách šel do čela Lewis Hamilton časem 1:13,603 min. Na velmi nízkou přilnavost stěžující si Jenson Button kroužil po dráze s ním, jen o 0,3 vteřiny pomaleji. Piloti Red Bullu a Ferrari po instalačních kolech zatím vyčkávali v garáži. Lewis se krátce na to na rozdíl od svého kolegy zlepšil o více než půl vteřiny a po pěti odjetých kolech zamířil do boxů.

kamuj
Příliš "široký" Kobajaši

Po čtvrt hodince vyjela obě Ferrari s Webberem a tím na čele začala přetahovaná. Webber šel hned na první příčku před Hamiltona (1:12,923 min), za nímž se seřadili Massa (1:13,180 min) s Alonsem (1:13,457 min). Mark dokázal ze svého času ubrat dalších 5 desetin, Sebastian na něj ztrácel 2 desetiny.

Pořadí po 30 min:
1. Webber     1:12,387
2. Vettel         +0,191
3. Hamilton      +0,661
4. Massa         +0,793
5. Alonso         +1,005
6. Schumacher +1,330
7. Kubica         +1,384
8. Heidfeld       +1,419
9. Button         +1,472

V první třetině tréninku si Button stěžoval na nestabilitu zadní části vozu, po provedených úpravách byl spokojenější: "Vůz se chová o něco lépe všude." Vyladit se auto se nedařilo stáji Toro Rosso - Alguersuari láteřil nad nedotáčivostí, což se dle něj s každým kolem zhoršovalo.

massa
Massa zůstává stát na trati před zatáčkou číslo 4

V polovině vyjel Massa z tratě v Decida do Lago, bez poškození se však vrátil na trať a pokračoval. Piloti začali nasazovat super-měkkou směs Bridgestonu a opět zrychlovat. Po několika dalších kolech však zůstává stát na trati kvůli nějakému problému s hydraulikou. To představuje druhý technický problém italského týmu během pátečního tréninku.

Pořadí po hodině:
1. Webber     1:12,387
2. Vettel         +0,191
3. Hamilton      +0,553
4. Massa         +0,781
5. Heidfeld       +0,835
6. Button         +0,979
7. Alonso         +1,005
8. Kubica         +1,063
9. Schumacher +1,173

Red Bully řídily i po hodince, kdy jsme byli svědky obvyklého scénáře - o první místo si to rozdávali piloti rakouského týmu, s odstupem jim koukali na záda piloti McLarenu a Ferrari. Mark Webber 22 min před koncem zvládl kolo za 1:12,072 min, Vettel se krátce na to dostal jako první pod hranici 72 vteřin (1:11,968 min).

V závěru piloti zkoušeli delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto již příliš nelepšily. I odpoledne jsme se dočkali dominance Red Bullů, za nimiž se seřadili Alonso, Hamilton, Massa, Kubica a Button.


Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za celý den (vpravo)

Nejvyšší rychlost na cílové rovince dosáhli: 1. Kubica - 316 km/hod; 2. Sutil - 316; 3. Hamilton - 316; 4. Button - 315; 5 - Heidfeld - 314; 6. Alguersuari - 313.

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:11,968
2. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,104
3. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,360
4. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,688
5. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,709
6. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,914
7. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,238
8. 22 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1+ 1,254
9. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,365
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,378
11. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,552
12. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 1,642
13. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,757
14. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 1,773
15. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,850
16. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 2,077
17. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 2,336
18. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,610
19. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 3,016
20. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 3,133
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 3,465
22. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 4,102
23. 20 Christian KLIEN autHispania Racing F1 Team+ 4,114
24. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 4,182

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Red Bull v Brazílii létál i odpoledne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.11.2010 14:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen splnil normu: když dojede, vždy na stupních vítězů

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Jak reagují týmy a piloti nejen na rekord Lewise Hamiltona?

Lewis Hamilton je historicky nejúspěšnějším vítězem F1

GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

Portugalský okruh nedaleko Portimaa

GRAFIA: Startovní rošt v Portugalsku - první řada bez překvapení

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Bottas začíná na 'horské dráze' v Portimau nejrychleji, Verstappen ztrácí přes 0,7 s + VIDEO

Mercedesy v GP Eifelu

Mercedes mění elektroniku obou vozů, trénink si vyzkouší bez systému DAS

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz, Dietrich

Mateschitz: Raději titul nezískat, než manipulovat s výsledky!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

  3. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  4. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

  5. Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

  6. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud