Red Bull v Brazílii létál i odpoledne

Petr Hlawiczka, 5. listopadu 2010, 18:32 Google+

INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Red Bully byly očividně nejrychlejší i během páteční odpolední části v Brazílii. Opět byl nejrychlejší Sebastian Vettel před svým týmovým kolegou Markem Webberem.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 06.11. 14:08) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Vitalij Petrov nezačal v Brazílii vůbec dobře. Krom nehody, při níž rozbil svůj vůz (důvodem byl údajně pokles přítlaku v důsledku selhání F-kanálu), mu komisaři navíc udělili pokutu ve výši 2000 Eur za překročení rychlosti v boxech. Mechanici mu naštěstí stihli opravit vůz, a tak přišel jen o 15 minut druhého tréninku.

Fernandovi Alonsovi dnes odešel další motor - naštěstí se jednalo o starší pohonnou jednotku. Ferrari se nás snažilo ujistit, že je vše v pořádku. V příliš veselé motorové situaci však Španěl není - ve zbývajících dvou závodech si bude muset vystačit s motory, které nejsou nový a mají toho za sebou více než agregáty jeho rivalů.

alonso
Práce na Alonsově voze

Celé dopoledne odjeli všichni piloti na střední, čili tvrdší z obou směsí, které Bridgestone dovezl. Odpoledne usedl poprvé na domácí půdě za volant monopostu F1 Lucas Di Grassi, jehož dopoledne zastoupil Jerome D'Ambrosio.

První vůz, který odpoledne vyjel v Brazílii z boxů, bylo HRT pilotované Christianem Klienem, který byl ráno o půl sekundy rychlejší než jeho kolega Bruno Senna. Rakušan se hned vrhl na měřená kola, to první mělo hodnotu 1:19,965, další pak 1:17,908 min. Sauber Kobajašiho však kroužil o téměř 2,5 vteřiny rychleji.

Po deseti minutách šel do čela Lewis Hamilton časem 1:13,603 min. Na velmi nízkou přilnavost stěžující si Jenson Button kroužil po dráze s ním, jen o 0,3 vteřiny pomaleji. Piloti Red Bullu a Ferrari po instalačních kolech zatím vyčkávali v garáži. Lewis se krátce na to na rozdíl od svého kolegy zlepšil o více než půl vteřiny a po pěti odjetých kolech zamířil do boxů.

kamuj
Příliš "široký" Kobajaši

Po čtvrt hodince vyjela obě Ferrari s Webberem a tím na čele začala přetahovaná. Webber šel hned na první příčku před Hamiltona (1:12,923 min), za nímž se seřadili Massa (1:13,180 min) s Alonsem (1:13,457 min). Mark dokázal ze svého času ubrat dalších 5 desetin, Sebastian na něj ztrácel 2 desetiny.

Pořadí po 30 min:
1. Webber     1:12,387
2. Vettel         +0,191
3. Hamilton      +0,661
4. Massa         +0,793
5. Alonso         +1,005
6. Schumacher +1,330
7. Kubica         +1,384
8. Heidfeld       +1,419
9. Button         +1,472

V první třetině tréninku si Button stěžoval na nestabilitu zadní části vozu, po provedených úpravách byl spokojenější: "Vůz se chová o něco lépe všude." Vyladit se auto se nedařilo stáji Toro Rosso - Alguersuari láteřil nad nedotáčivostí, což se dle něj s každým kolem zhoršovalo.

massa
Massa zůstává stát na trati před zatáčkou číslo 4

V polovině vyjel Massa z tratě v Decida do Lago, bez poškození se však vrátil na trať a pokračoval. Piloti začali nasazovat super-měkkou směs Bridgestonu a opět zrychlovat. Po několika dalších kolech však zůstává stát na trati kvůli nějakému problému s hydraulikou. To představuje druhý technický problém italského týmu během pátečního tréninku.

Pořadí po hodině:
1. Webber     1:12,387
2. Vettel         +0,191
3. Hamilton      +0,553
4. Massa         +0,781
5. Heidfeld       +0,835
6. Button         +0,979
7. Alonso         +1,005
8. Kubica         +1,063
9. Schumacher +1,173

Red Bully řídily i po hodince, kdy jsme byli svědky obvyklého scénáře - o první místo si to rozdávali piloti rakouského týmu, s odstupem jim koukali na záda piloti McLarenu a Ferrari. Mark Webber 22 min před koncem zvládl kolo za 1:12,072 min, Vettel se krátce na to dostal jako první pod hranici 72 vteřin (1:11,968 min).

V závěru piloti zkoušeli delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto již příliš nelepšily. I odpoledne jsme se dočkali dominance Red Bullů, za nimiž se seřadili Alonso, Hamilton, Massa, Kubica a Button.


Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a celkem za celý den (vpravo)

Nejvyšší rychlost na cílové rovince dosáhli: 1. Kubica - 316 km/hod; 2. Sutil - 316; 3. Hamilton - 316; 4. Button - 315; 5 - Heidfeld - 314; 6. Alguersuari - 313.

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:11,968
2. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,104
3. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,360
4. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,688
5. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,709
6. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,914
7. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,238
8. 22 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1+ 1,254
9. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,365
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,378
11. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,552
12. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 1,642
13. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,757
14. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 1,773
15. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,850
16. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 2,077
17. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 2,336
18. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,610
19. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 3,016
20. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 3,133
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 3,465
22. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 4,102
23. 20 Christian KLIEN autHispania Racing F1 Team+ 4,114
24. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 4,182

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Red Bull v Brazílii létál i odpoledne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.11.2010 14:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz, Dietrich

Mateschitz: Raději titul nezískat, než manipulovat s výsledky!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud