Francouzský výrobce automobilů v zimě prodal svůj 75% podíl ve formulovém týmu společnosti Genii Capital podnikatele Gerarda Lopéze. Na tomto rozhodnutí se kromě ekonomické krize podepsala také singapurská aféra, která přinesla stáji Renault spoustu nelichotivé publicity. Po pádu na dno se však tým odrazil a v rukou nového většinového vlastníka letos dobře prospívá. Robert Kubica bojuje o pódiová umístění a podle medií teď o místo ve žlutém kokpitu usiluje dokonce Kimi Räikkönen.
Podle provozního ředitele Renaultu Patricka Pelaty však automobilka svého odchodu nelituje a už vůbec není pravda, že by uvažovala o odkoupení svých akcií zpátky. Naopak jsou podle něj spokojení, jak se situace vyvinula.
„Jestli cítíme při pohledu na kurz akcií Renaultu lítost? Ne. Důležité není, jestli tým vlastní Renault, ale že je dobře vedený. Renault zůstává přítomen a pokračujeme na vývoji motorů. Red Bull Racing, který má šanci vyhrát titul, je vybaven motory Renault. To ukazuje, že jsme stále silně zastoupení,“ řekl Patrick Palata rádiu RMC na Motor Show v Paříži.
Noví šéfové Boullier s Lopézem přinesli do Renaultu svěží přístup
Pelata nedávno navštívil Velkou cenu Itálie, aby se na vlastní oči podíval, jak Renault F1 pracuje. Prohlásil, že na úsilí Erica Boulliera a Gerarda Lopéze může jedině pět chválu.
„Před pár týdny jsem byl na Monze, kde jsem se sešel s celým týmem. Mohl jsem se přesvědčit, jak byl tým přebudován. Nyní má mnohem lepší organizaci a je mnohem modernější – a to je důvod, proč se vyvíjejí.Výsledky se nedostavily zázrakem, ale proto, že do týmu přišla nová krev a podnikla změny, které byly důležité,“ pochválil nového vlastníka Pelata.
Spekulace o tom, že se Renault chystá znovu skoupit svůj bývalý podíl v týmu formule jedna, se podle Pelaty nezakládají na pravdě. Automobilka je spokojená s rozsahem své působnosti ve vrcholové disciplíně motorsportu a nehodlá na tom nic měnit.
„Nemáme to v úmyslu. Stojí nás to méně (než dřív) a jsme s výsledky a růstem týmu spokojení. Jsme tu ale, abychom pomáhali, což zahrnuje vývoj dobrého motoru. V tuhle chvíli to jde velmi dobře. Znamená to, že můžeme být častěji na pódiu a čas od času na nejvyšším stupínku,“ uzavřel ředitel.