K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Renault nelituje prodeje většinového podílu z týmu F1

Lucie Vyčichlová, 3. října 2010, 10:11 Google+

Renault nelituje, že prodal většinový podíl ve stejnojmenné stáji formule jedna, přestože se týmu letos daří. Podle slov provozního ředitel automobilky je francouzský výrobce v tomto sportu stále přítomen díky motorům.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.10. 20:47) Napište svůj názor
gp malajsie

gp malajsie | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Francouzský výrobce automobilů v zimě prodal svůj 75% podíl ve formulovém týmu společnosti Genii Capital podnikatele Gerarda Lopéze. Na tomto rozhodnutí se kromě ekonomické krize podepsala také singapurská aféra, která přinesla stáji Renault spoustu nelichotivé publicity. Po pádu na dno se však tým odrazil a v rukou nového většinového vlastníka letos dobře prospívá. Robert Kubica bojuje o pódiová umístění a podle medií teď o místo ve žlutém kokpitu usiluje dokonce Kimi Räikkönen.

Podle provozního ředitele Renaultu Patricka Pelaty však automobilka svého odchodu nelituje a už vůbec není pravda, že by uvažovala o odkoupení svých akcií zpátky. Naopak jsou podle něj spokojení, jak se situace vyvinula.

„Jestli cítíme při pohledu na kurz akcií Renaultu lítost? Ne. Důležité není, jestli tým vlastní Renault, ale že je dobře vedený. Renault zůstává přítomen a pokračujeme na vývoji motorů. Red Bull Racing, který má šanci vyhrát titul, je vybaven motory Renault. To ukazuje, že jsme stále silně zastoupení,“ řekl Patrick Palata rádiu RMC na Motor Show v Paříži.


Noví šéfové Boullier s Lopézem přinesli do Renaultu svěží přístup

Pelata nedávno navštívil Velkou cenu Itálie, aby se na vlastní oči podíval, jak Renault F1 pracuje. Prohlásil, že na úsilí Erica Boulliera a Gerarda Lopéze může jedině pět chválu.

„Před pár týdny jsem byl na Monze, kde jsem se sešel s celým týmem. Mohl jsem se přesvědčit, jak byl tým přebudován. Nyní má mnohem lepší organizaci a je mnohem modernější – a to je důvod, proč se vyvíjejí.Výsledky se nedostavily zázrakem, ale proto, že do týmu přišla nová krev a podnikla změny, které byly důležité,“ pochválil nového vlastníka Pelata.

Spekulace o tom, že se Renault chystá znovu skoupit svůj bývalý podíl v týmu formule jedna, se podle Pelaty nezakládají na pravdě. Automobilka je spokojená s rozsahem své působnosti ve vrcholové disciplíně motorsportu a nehodlá na tom nic měnit.

„Nemáme to v úmyslu. Stojí nás to méně (než dřív) a jsme s výsledky a růstem týmu spokojení. Jsme tu ale, abychom pomáhali, což zahrnuje vývoj dobrého motoru. V tuhle chvíli to jde velmi dobře. Znamená to, že můžeme být častěji  na pódiu a čas od času na nejvyšším stupínku,“ uzavřel ředitel.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault nelituje prodeje většinového podílu z týmu F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.10.2010 20:47 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Retrobox: 2. říjen - anotační foto

Retrobox: 2. říjen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud