První trénink před Velkou cenou Singapuru začal za umělého osvětlení v 18 hod tamějšího času. Na okruhu došlo od loňska k drobným úpravám - některé hrboly na rovince před 7. zatáčkou byly vyhlazeny, asfalt v boxové uličce byl o jeden centimetr snížen. Upravena byla i šikana č. 10, pro její jednodušší a plynulejší průjezd, což by se mělo podepsat na nižších časech na kolo.
Do tréninku nenastoupil u Force Indie Paul di Resta, jak bylo zvykem, protože se piloti v kritické části sezóny, kdy se na ně dotahuje Williams, potřebují dobře seznámit s tratí. Nováčků jsme se však dočkali: u Virginu nastoupil D'Ambrosio, u HRT po delší době (od Valencie) Christian Klien a u Lotusu Fairuz Fauzy.
Lotus nastoupil s Kovalainenem a Fauzym, ale bez významnější vylepšení na voze
U Sauberu se také po delší době objevil Nick Heidfeld, který nahradil Pedra de la Rosu. Jejich technický ředitel James Key k tomu řekl: "Bylo to samozřejmě velmi těžké, ale Pedro a Kamuj si byli ve výkonech velmi podobní a my jsme chtěli vědět, jak na tom jsme s autem. Kamuj odvádí velmi dobrou práci a i když je Pedro také dobrý, velmi dobře jsme znali Nicka, že má chuť závodit a mysleli jsme si, že by nám mohl posloužit jako velmi dobrá reference toho, jak na tom vůz je."
Trať byla zpočátku velmi mokrá, protože před začátkem vydatně zapršelo, proto jezdci vyráželi na přechodných (intermediate) pneumatikách.
Většina týmů včetně Ferrari a McLarenu představila na svých vozech poslední velké novinky. Zajímavý bude i souboj nováčků Virginu s Lotusem. První jmenovaný totiž pár nových dílů přivezl - ty by mu měly pomoci zrychlit časy na kolo o 0,4 vteřiny, zatímco druhý jmenovaný nic nového nemá, protože se již naplno soustředí na příští sezónu. Minimálně Glock by mohl oba piloty Lotusu o víkendu zastínit.
Williams přivez také nová přední křídla, na Barrichellově voze nasadil i novou podlahu. Hülkenberg si na podobný díl bude muset počkat až do Japonska. Navíc ho postihly problémy s diferenciálem, za což bude v neděli na startovním roštu Velké ceny Singapuru odsunut o pět míst vzad. Rubens si až do konce stěžoval na blokující se kola a celkově "líné auto postrádající trakci." Na nepogumované vlhké trati se však trápila i většina ostatních.
Singapurský paddock
Jako první na okruh vyrazil Kovalainen následovaný Kobajašim a oběma piloty Toro Rosso, jenž v poslední době udělal obrovský pokrok ve vývoji (f-kanál, výfuky u podlahy, nová křídla). Po pěti minutách již okruh ve svých monopostech prozkoumala dvaadvacítka jezdců - chyběli jen Němci Michael Schumacher a Sebastian Vettel. Ten krátce na to vyjel, na jeho voze bylo patrné zelené zbarvení od vizualizačního oleje (flow-visu). Po instalačních kolech ovšem začalo startovní pole vyčkávat, až dráha trochu oschne.
První měřené kolo zajel až po 20 min Klien - 2:18,621 min. Krátce na to jej překonal Vitalij Petrov - 2:14,791 a 2:09,429 min. Christian se také o 4 vteřiny zlepšil. Pro srovnání: loni byl v úvodním tréninku nejrychlejší Rubens Barrichello s časem 1:50,179 min.
Po úvodních 30 minutách mělo na svém kontě měřené časy pouze 5 pilotů:
1. Schumacher 2:04,758 (6 kol)
2. Glock + 0,379 (4 kola)
3. Petrov + 1,715 (4 kola)
4. Klien + 5,329 (7 kol)
5. Buemi + 6,025 (8 kol)
McLaren do tréninků nasadil nové křídlo a pomocí flow-visu zkoumal na voze Jensona Buttona v polovině tréninku proudění vzduchu. Inovativní jsou také nové, rozdvojené koncovky výfuků tvarované do YY, které uprostřed "krmí" difuzor.
Nové přední křídlo McLarenu
Ve 47. min jako první překonal hranici dvou min Kamuj Kobajaši na Sauberu: 1:59,900. Na trati se toho ale moc nedělo, kroužila maximálně čtyři auta. McLareny, Red Bully, Alonso s Kubicou, Rosbergem stále bez času.
Po 30 min bylo pořadí následující:
1. Kobajaši 1:57,682 (14 kol)
2. Schumacher + 0,822 (15 kol)
3. Sutil + 1,828 (7 kol)
4. Liuzzi + 1,932 (8 kol)
5. Petrov + 2,174 (13 kol)
6. Alguersuari + 2,973 (8 kol)
7. Massa + 3,081 (11 kol)
8. Glock + 4,498 (11 kol)
9. Barrichello + 4,615 (6 kol)
10. Heidfeld + 4,906 (7 kol)
Do poslední třetiny jako první vyjel na suchých pneumatikách Timo Glock s vylepšeným Virginem. Proč tak pozdě, když celou dobu nepršelo? Vlhkost vzduchu se totiž pohybovala kolem 68% - a za těchto podmínek trať osychá déle než hodinu. Krátce po Němcovi vyjel na tvrdší směsi hladkých pneumatik rovněž Fernando Alonso.
Na osychající trati měla řada pilotů problémy. Zatímco Fernando jezdil s očividným respektem z bariér, mimo se dostali Senna, Glock, Kobajaši i Massa, který zablokoval kola při brzdění. Vše se ale obešlo bez vážnějších incidentů.
Až v samotné koncovce začali zajíždět měřená kola piloti bojující o titul - Sebastian Vettel pouhých deset minut před koncem úvodního tréninku (2:07,594), Hamilton dokonce o dvě minuty později (2:02,454).
Počty kol
Na rovinkách byl nejrychlejší Liuzzi, který dosáhl maximální rychlost 294 km/hod. Pořadí ostatních: 2. Kubica (292 km/hod), 3. Senna (288 km/hod), 4. Rosberg (288 km/hod), 5. Klien (288 km/hod), 6. Barrichello (287 km/hod).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:54,589 |
2. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,119 |
3. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 0,238 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,548 |
5. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 0,571 |
6. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,744 |
7. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 0,921 |
8. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 0,934 |
9. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 1,083 |
10. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,325 |
11. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,501 |
12. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,750 |
13. | 22 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | + 1,869 |
14. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 2,009 |
15. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 2,014 |
16. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,026 |
17. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 2,251 |
18. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,295 |
19. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 3,171 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 4,445 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Virgin Racing | + 4,686 |
22. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 5,194 |
23. | 20 | Christian KLIEN | aut | Hispania Racing F1 Team | + 8,835 |
24. | 19 | Fairuz FAUZY | mys | Lotus Racing | + 11,105 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ