Španělský pilot může ve zbývajících šesti závodech použit bez penalizace již pouze jeden zcela nový osmiválec Ferrari. Zpočátku roku jej pár problémů s motorem postihlo - musel mu být vyměněn před úvodním závodem v Bahrajnu a další mu odešel ke konci Velké ceny Malajsie. Tým své agregáty před závodním víkendem v Barceloně upravil a od té doby je, zdá se, po problémech.
Alonsovým největším soupeřům - pilotům McLarenu a Red Bullu - zbývají nové motory ještě dva. Čeká se, že drtivá většina týmů sáhne po čerstvých agregátech v Monze, kde je čeká největší zátěž letošního kalendáře - což by znamenalo, že jezdec Ferrari by musel v posledních pět závodů sezóny odjet se staršími pohonnými jednotkami.
"Věříme si, [že žádnou penalizaci nedostaneme]," prohlásil Alonso v Belgii pro GP Week. "Máme pod kontrolou plán na využití osmi motorů. Doufáme, že všechno půjde podle něj, program zbývajících závodů známe. S agregáty bychom měli vyjít. Půjde-li vše normálně, nebudeme mít problém."
Jeho slova potvrdil i šéf závodního týmu Stefano Domenicali: "Nevidím žádný důvod k obavám."
Fernando Alonso projíždí zatáčkou La Source v Belgii
Jediným jezdcem, který letos musel sáhnout již po devátém motoru, za což také obdržel trest, je Pedro de la Rosa. Sauber musel devátý osmiválec Ferrari nasadit před týdnem v Belgii.