Úvodní deštivý trénink kořistí Alonsa

Petr Hlawiczka, 27. srpna 2010, 06:40 Google+

SPA - 1. TRÉNINK; V pátečním dopoledním tréninku byl nejrychlejší Fernando Alonso na Ferrari před druhým Lewisem Hamiltonem a Robertem Kubicou. Počasí pilotům příliš nepřálo, téměř celé dopoledne v belgických Ardénách propršelo.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 27.08. 15:26) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ráno se nad belgickým okruhem přehnala silná bouřka, týmy se na chvíli dokonce potýkaly s výpadkem elektrické energie. Problémem by za deštivého počasí po celý víkend mohly představovat pneumatiky - každý pilot má totiž k dispozici pouze 4 sady přechodných  (intermediate) a 3 sady mokrých (wet) pro všechny tři dny.

Před začátkem tréninku déšť sice na chvíli polevil, ale předpověď hlásila další silnou přeháňku. Teploty se pohybovaly pod 20 °C. Po hodině opravdu začalo opět více pršet, ale patnáct minut před koncem vykouklo slunce.

U HRT místo Karuna Chandhoka nastoupil opět Japonec Sakon Jamamoto. Testovací pilot Force Indie Paul di Resta ani Lotusu Fairuz Fauzy dnes nejezdili.

barrichelllo
Rubens Barrichello v nových barvách připomínajících významný milník jeho kariéry
V pravém výřezu nahoře jeho helma, v levém výřezu narozeninový dort pro Marka Webbera

Jako první z mokrých boxů vyplul Timo Glock se svým Virginem VR-01. Krátce na to jej následovali Alguersuari, Buemi, Jamamoto, Senna, v druhé vlně pak Di Grassi Kovalainen a De la Rosa.

Všichni piloti vyráželi na mokrých pneumatikách. Vozy následovala mohutná vlna vodní tříště.

Po hodince bylo pořadí následující:
1. Alonso - 2:01,223 min
2. Hamilton + 0,344 sec
3. Vettel     + 1,227
4. Sutil       + 1,423
5. Button    + 1,690
6. Webber   + 1,703

Ve vedení se střídaly obvykle vozy Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Relativně dobře si vedl Bruno Senna s HRT, který byl před Lotusem Kovalainena a těsně za Trullim.

renault
Renault se poprvé předvedl s F-kanálem

V úvodním tréninku vyjel letos poprvé Renault se svým řešením F-kanálu. Podmínky pro jeho testování však moc příznivé nebyly. Robert Kubica se svým vozem zajížděl velmi dobré časy, po většinu času patřil mezi pětici nejrychlejších pilotů. Nakonec se mohl těšit dokonce ze třetí příčky, když na nejrychlejší Ferrari ztratil 1,284 sekundy.


Počty odjetých kol

Pořadí dle nejvyšších dosažených rychlostí na dlouhé rovince před Les Combes:
1. Hamilton - 277 km/hod, 2. Massa - 277, 3. Schumacher - 275, 4. Sutil - 274, 5. Alonso - 272 a 6. De la Rosa - 271.

Úvodní trénink se naštěstí obešel bez incidentů, nakonec ho vyhrál Fernando Alonso o 0,77 vteřiny před Lewisem Hamiltonem. Jeho týmový kolega Jenson Button byl šestý. Dobrý výkon předvedl mladý Japonec Kobajaši se Sauberem - patřila mu osmá příčka.

 

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari2:00,797
2. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,770
3. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 1,284
4. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,653
5. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 1,849
6. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 2,116
7. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 2,129
8. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 2,604
9. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 2,627
10. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 2,692
11. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 2,804
12. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 2,852
13. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 2,857
14. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 3,054
15. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 3,348
16. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 3,453
17. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 3,893
18. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 4,883
19. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 4,900
20. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 5,898
21. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 6,392
22. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 6,940
23. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 7,158
24. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 9,710

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Úvodní deštivý trénink kořistí Alonsa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 27.08.2010 15:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Proč poslal Schumacher Barrichellovi SMS zprávu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud