Prohlášení týmů po kvalifikaci na Hockenheimu

F1NEWS.CZ, 24. července 2010, 15:45 Google+

Jak viděli kvalifikaci na zítřejší Velkou cenu Německa piloti a další významní představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastien Vettel, 1.
Bylo by zajímavé zkusit změřit, kolik dvě tisíciny vteřiny ve skutečnosti jsou. Fernando je silný po celou sezonu a Ferrari je obecně konkurenceschopné. Bylo to hodně zajímavé, stačilo zatlačit o trošku víc a mohli jste ztratit hodně času. Můj poslední výjezd mi vyšel na 100 %. Jsem neskutečně šťastný.

Na pole stojím doma vůbec poprvé, ale hlavní výzva nás čeká až zítra. Auto je velmi dobré, s Ferrari to bylo velmi těsné. V poslední části kvalifikace mě překvapila horší přilnavost. Obvykle býváme v závodech docela rychlí, ale možné je vše. Zítra startujeme z nejlepší možné pozice, musíme se koncentrovat na dobrou práci hlavně v závodu. Dnes se totiž nic nerozdává, takže můžeme jít pouze spát s dobrým pocitem.

Mark Webber, 4.
V nájezdu do zatáčky číslo 1 jsem byl trošku moc široký. To mě dostalo mimo stopu. Byla to moje chyba. V posledních chvílích mě předstihl ještě Felipe, takže jsem zklamaný. Dnes to nebyla z mé strany nejlepší kvalifikace, takže se musím zaměřit na zítřejší závod.

Vyrovnanost souboje o pole position mě nepřekvapila, protože jsem věděl, že na tak krátkém okruhu to bude velmi těsné. Byl bych rád, kdybych se do boje o pole position zapojil i já. Seb odvedl dobrou práci, pro tým je tento výsledek sKvělý.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Myslím, že musíme být spokojení. V první řadě jsme letos vůbec poprvé, takže je to jednoznačně krok vpřed. V auto mám velkou důvěru a ve všech třech částech kvalifikace se chovalo dobře, po celý víkend jsme byli konkurenceschopní. Konečně se nám kvalifikace povedla.

Pole position nám sice uteklo o malý kousek, ale body se rozdávají až zítra. Na to se musíme zaměřit. Neočekával jsem ale, že to mezi námi a Red Bullem bude tak těsné. Víte, oni vždy v Q3 ještě o něco zrychlí. Už se párkrát stalo, že to bylo mezi námi těsné, ale u Red Bullu pak při Q3 ještě zrychlili.

Felipe Massa, 3.
Myslím, že dnes jsme oba podali dobrý výkon. Byla to velmi těžká kvalifikace. Bohužel se mi ve třetí části v žádném kole nepodařilo zajet tak, abych byl perfektní ve všech třech sektorech. Vždy něco nevyšlo úplně ideálně.

Jsem ale moc rád, že jsme zpět. Snažíme se zaměřit na zítřejší závod.
Doufám, že můžeme odvést skvělou práci. Cíl je jasný, pokusit se získat co možná nejvíc bodů jak pro tým tak i pro mě samotného.

 

MCLAREN

Jenson Button, 5.
Trochu nám to tento víkend trvalo, než jsme si zvykli na vyvážení vozu. S mým posledním kolem jsem byl docela spokojený, takže netuším, kde by mohlo vězet dalších 7 desetin, které nám scházely k vítězství v kvalifikaci. A to je právě trochu znepokojující: bylo to dobré kolo a opravdu si nemyslím, že bych z auta mohl dostat ještě něco více.

S novým difuzorem a výfuky jsme ale určitě udělali pokrok – v kvalifikaci to sice stále nestačí, ale doufáme, že se nám zítra podaří výkonnost ještě zvýšit.

Z pátého místa na startu to stále může být dobrý závod, zde je závodění zábavou. První kolo je obvykle dost hektické, takže budu doufat, že se mi brzy podaří několik aut předjet. Určitě si myslím, že zítra můžeme dosáhnout skvělého výsledku.

Lewis Hamilton, 6.
Je to přesně tak, jak už hodně dlouho říkám a nikdo tomu nechtěl věřit: jsme teď třetí tým, nejsme dost rychlí. Ale nepřestáváme tvrdě pracovat a dělat to nejlepší, co můžeme. Rychlostí vozů před námi překvapený nejsem.

Nečekal jsem, že budu šestý, to je jasné, ale dlouho říkám, že jsme obecně třetí nejrychlejší a dnes dva týmy před námi pracovaly lépe. Moje kolo taky nebylo nejlepší, ale tak to bývá. Mé kvalifikační tempo bylo upřímně celkově slabé.

Martin Whitmarsh, šéf McLarenu
Samozřejmě nejsme spokojeni, když jsme až ve třetí řadě, zase tam máme obě auta. Naše auta nejsou pomalá, takže by to v závodu mělo být OK. Doufám, že se naši oba jezdci budou schopni v závodě dostat výše. Ferrari udělalo opravdu dobrou práci. Jsou vepředu během celého víkendu. To, že je rychlý Red Bull, je známé. Musíme zkusit prozkoumat, jak se dostat dopředu, ale bude to těžké.

Není na nás tak velký tlak. Musíme si však uvědomit, že Red Bull a Ferrari pod tlakem jsou. Oba mohli být ještě o trošku rychlejší. Jenson odvedl dobrou práci. V trénincích nevypadal tak dobře, ale dokázal dobře využít příležitosti. Byl rychlejší než Lewis. V závodě si nic nedarují, oba startují ze třetí řady. Jsem napnutý, kdo z nich projede první zatáčkou dříve. Kdyby šlo vše podle plánu, tak bychom mohli ve vlásence těžit z našich maximálních rychlostí. Tady je asi největší šance někoho předjet.

 

RENAULT

Robert Kubica, 7.
Jsem přirozeně rád za sedmé místo a myslím, že teď si musíme uvědomit, že na lepší pozici nemáme. Moje kolo mohlo být lepší, protože jsem v posledním sektoru jel za Red Bullem, ale nemyslím si, že by to změnilo moji pozici. Tady i v Silverstonu jsme měli několik problémů a já si jimy ještě nejsem úplně jistý, takže moc dobře víme, že musíme dál pracovat na zlepšení.

Jak jsme viděli v Silverstone, možné je všechno, ale potřebujeme dobře odstartovat a dobře dojet první kolo. Doufáme, že naše rychlost bude silná, ale včera jsme viděli, že ztrácíme na týmy před námi, takže očekávám náročné odpoledne.

Vitaly Petrov, 13.
Pro mě to byla jedna z dalších náročných kvalifikací. Časy na kolo jezdců top desítky byly tomu mému času docela blízko a já se stále učil, jak dostat maximum z auta a z pneumatik na této trati a snažil jsem se to všechno spojit v jednom kole. Nakonec vím, že hodně záleží na zkušenostech a přijdou lepší výsledky, až spojím všechny kousky dohromady - vždyť nejlepší desítka nebyla od mého času tak daleko.

Eric Boullier, šéf týmu
Jsem potěšen výsledky dnešní kvalifikace, když vezmu v úvahu týmy před námi - a některé za námi - které závodí se systémem F-kanálu. Je dobré být první z týmů, které nepoužívají tento systém a současně vidět Roberta mezi dvěma Mercedesy, i přesto, že jsme mohli být rychlejší, nebýt provozu v jeho nejrychlejším kole.

Samozřejmě, že naše ambice jsou větší, než sedmé místo, ale pro dnešek je to dobrý výsledek. Na druhé straně garáže, Vitaly se nedostal do třetí části kvalifikace, ale na jeho obranu musím říct, že časy jezdců před ním jsou velmi těsné a jemu chybělo jen pár desetinek.


Dnešní vítězná trojice

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 8.
Byl to dobrý den. Ve druhé části kvalifikace jsem zajel svoje vůbec nejlepší kolo a bylo to skvělé. V poslední části jsem si už tak nerozuměl se svým vozem, rozhodilo se vyvážení auta, takže to kolo nebylo tak rychlé.

Je trošku škoda, že se nám nepodařila zopakovat rychlost z Q2, jinak bych mohl být i sedmý. Obě auta týmu se ale dostala mezi nejlepších deset, což nám dává naději na body v zítřejším závodu.

Nico Hülkenberg, 10.
Je skvělé, že jsme dostali obě auta do nejlepší desítky. Časové odstupy na pozicích kolem mě a Rubense byly velmi těsné. Moje kolo na konci závěrečné části kvalifikace nebylo úplně nejlepší. Vše ale značí, že naše rychlost byla dobrá. Doufáme, že se to projeví i zítra v závodu.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 9.
Doufal jsem v silný víkend tady na Hockenheimu před domácími fanoušky, bohužel jsem ale dnes v kvalifikaci hodně bojoval. Je to velmi smutné a vypadá to, že jsme se ve vývoji neposunuli o takový kus dopředu, v jaký jsme doufali. Doufám, že najdeme problém s autem, jinak bude náročné popsat důvod, proč nejsme tak blízko protivníkům. Měl jsem hodně problémů s přetáčením, a to situaci ještě ztěžovalo. Zítra udělám vše pro to, abychom získali dobrý výsledek, ale to bude z této pozice náročné.

Michael Schumacher, 11.
Není toho moc, co by se dalo říct k dnešní kvalifikaci. Výsledek byl takový, jakého jsme dnes mohli dosáhnout. Celkově je to ale zdrcující, protože jsme doufali, že budeme moci bojovat o nějaké páté nebo šesté místo. Kdybych na našem výsledku měl vidět něco pozitivního, tak jsem rád, že startuji na lepší straně startovního roštu, preferuji jedenáctou pozici před desátou. Během kvalifikace jsem měl nějaké problémy s brzdami, ale to bych neřekl, že byl ten hlavní faktor dnešního výkonu.

V závodech jsme o něco rychlejší než v kvalifikacích, ale celkově chceme pro fanoušky víc. Budeme doufat, že zítřejší závod se vyvine v náš prospěch a že budeme schopni něco předvést.

Ross Brawn, šéf týmu
Byla to pro nás špatná kvalifikace, na jednom z našich domácích závodů, obzvlášť s ohledem na slib, který jsme dali během tréninků. S neustále měnícími se podmínkami během celého víkendu a novým aero balíčkem na autě, jsme jednoduše nebyli schopní rozumět tomu, jak dostat z auta to nejlepší.

To se ukázalo i v dnešní kvalifikaci, kdy jezdci nebyli schopni získat z výkonu auta nějaké dobré pozice. Podíváme se na všechna data a zkusíme pochopit, co se děje a co můžeme udělat pro lepší výkony v budoucnu.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 12.
Nejsem rád, protože jsem se měl dostat do poslední části kvalifikace. Auto bylo dobré a výkon v kvalifikaci to potvrdil. Při druhém výjezdu v prostřední části kvalifikace jsem se ale dostal do provozu a musel trochu ubrat. To samozřejmě nebylo dobré pro teplotu pneumatik a později mi hodně chyběla přilnavost.

Pedro de la Rosa, 14.
Opravdu jsem doufal, že se dostanu do poslední části kvalifikace. I tak si ale myslím, že jsme byli blíž top ten, než jsme čekali. Auto bylo dobré a zítra to bude stejné. Ve druhém výjezdu v první části kvalifikace jsem to trochu přehnal a měl pár perných chvilek. Takhle si čas na kolo nevylepším.

Peter Sauber, majitel týmu
Pozitivní na dnešku je, že auto udělalo další krok kupředu, jinak bychom nebojovali o takové pozice. Nepostoupit do závěrečné části je zklamání.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 16.
Abych byl upřímný, nečekal jsem, že dnes budu rychlejší než můj týmový kolega, protože jsem prožil těžký víkend – moc jsem toho na suché trati nenajezdil. Proto pro mě bylo obtížné být na suchu rychlý, nakonec se mi to ale v kvalifikaci povedlo, byť jsem mohl být ještě o jednu či dvě desetiny lepší. Pokud by to tak bylo i v závodě, kdo ví, co se může stát, protože opotřebení pneumatik může být faktorem, který by mě mohl posunout v pořadí vzhůru.

Sebastien Buemi, 17.
V první části to šlo dobře, pak ale nevím, co se stalo ve druhé – nedokázal jsem využít lepšících se podmínek na trati. Budeme se na to muset podívat, jestli to bylo způsobem, jakým jsme pracovali s pneumatikami, nebo to mělo co do činění s nastavením. Proto jsem spíše zklamaný tím, že to nešlo tak dobře, jak jsem očekával.

Co se týče zítřejšího závodu, je zde pár míst, kde se dá předjíždět, pokud máte rychlost, počkejme tedy a uvidíme, co se přihodí. Hodně může záležet i na počasí. Pokud bude sucho, bude klíčová prvkem strategie hlídat si opotřebení měkčí sady pneumatik.

Giorgio Ascanelli, technický ředitel
Po odpolední části to s námi vypadá o něco lépe než na Silverstone před 14 dny, hlavně díky Liuzziho nehodě, spíše než díky našemu úsilí. Jsem rád, že je v pořádku.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 17.
Zatím mám skvělý víkend. S autem nemám potíže, pracuji na správném vyvážení. Jsem spokojený s tím, jak si vůz vede. Z času si můžete odvodit, jak dobré dnes auto bylo, jsem opravdu šťastný, ale samozřejmě máme vždycky ještě spoustu další práce, zadostiučinění pak pramení z výsledků, které z ní vzejdou.

Heikki Kovalainen, 18.
Zatím mám poměrně těžký víkend, je to o něco obtížnější než obvykle a já nevím proč. Vyvážení bylo dnes dobré, ale přilnavost byla nízká a nedařilo se mi dostat z pneumatik to nejlepší ani při jednom výjezdu. Zdálo se, jako bych z nich vždycky dostal maximum při jejich třetím kole, na to se musíme podívat. Jinak jsme na tom pořád dobře. Jarno odjel skvělé kolo a já se dostal před Glocka docela lehce, takže zítra můžeme bojovat o cokoli.

Mike Gascoyne, technický ředitel

Dnes mám smíšené pocity. Velmi dobrá práce od Jarna, který byl s vyvážením auta moc spokojený, ale zklamání pro Heikkiho, který na rovinkách ztrácel na Jarna 3 desetiny, musíme zjistit proč. Celý víkend tu ale není spokojený s nastavením, myslím, že tým neodvedl dost dobrou práci na jeho autě, než začala kvalifikace.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 19. (po penalizaci +5 míst)
Pro nás to opravdu nebyl moc povedený den. Víkend začal tak dobře, v dešti bylo auto tak rychlé – ale dnes to zkrátka nejelo. Dopoledne jsem měl problém s hnací hřídelí a vynechal jsem téměř celý trénink. Kvůli tomu problému jsme také museli vyměnit převodovku, takže jsme věděli, že nás budou čekat problémy s tím, že kvůli penalizaci přijdeme o pět míst.

V kvalifikaci jsem pak zcela postrádal přilnavost, vůz klouzal – stačilo to jen na 14. Místo. Ale je to pouze kvalifikace, zítra nás čeká dlouhý závod, v němž se může stát cokoliv. S dobrou strategií můžeme stále dosáhnout dobrého výsledku.

Vitantonio Liuzzi, 21.
Zajel jsem dobrá dvě kola, ale pak jsem najel na mokré místo na obrubníku či na trávě, které nebylo z dráhy vidět, což nastartovalo mou nehodu. Ujela mi záď vozu a prudce to se mnou smýklo přes trať a do zdí. Nic se mi nestalo, ale je to taková škoda, protože jsme přišli o kvalifikaci a teď budeme muset začínat od konce.

Stále můžeme získat několik míst, jak jsme mohli vidět v minulém závodě v Silverstone, kde jsem se dostal zpět na jedenácté místo těsně za body. Naše závodní rychlost je tedy velmi dobrá, uvidíme, co s tím budeme moci udělat.

Otmar Szafnauer, provozní ředitel
Dnešní částí jsme samozřejmě zklamáni. Doufali jsme v kvalifikaci ve víc, ale technické problémy s hnací hřídelí v Adrianově voze ve třetím tréninku narušily jeho výkonnost v kvalifikaci. Tonio měl v poslední zatáčce nehodu, která ho vyřadila v první části.

Ale jak to vždy bývá, za kvalifikaci se body nedávají. Naše rychlost na dlouhých vzdálenostech byla tento víkend u obou vozů velmi dobrá a Adrian s Toniem jsou opravdoví bojovníci, kteří na to budou šlapat až do cíle. Tvrdě bojovali v minulosti, a navzdory dnešním obtížím jsou výjimečně motivování k tomu, aby to dokázali opět zde na Hockenheimu.

 

HRT

Bruno Senna, 21.
Pro nás to byla velmi dobrá kvalifikace a našim soupeřům jsme byli blíže, než jsme očekávali. Mé kolo bylo téměř dokonalé, když se mi podařilo spojit všechny dobré sektory dohromady. Myslím, že to bylo jedno z mých nejlepších kvalifikačních kol tohoto roku, takže jsem upřímně šťastný. Tým odvedl skvělou práci a uvidíme, jak to půjde zítra.

Sakon Jamamoto, 23.
Po Silverstone je to moje druhá kvalifikace a my se tu dokázali o hodně zlepšit, v porovnání s minulým závodním víkendem. Dnes to bylo trochu smutné, v mém nejrychlejším kole jsme měli problém s řazením, což musí být do zítřka vyřešeno. Během závodu budou odlišné podmínky a já se chystám vydat ze sebe to nejlepší a doufám, že opět dojedu do cíle.

Colin Kolles, šéf týmu
Dnes jsme spokojeni s výsledky obou jezdců. Bruno Senna dokázal zajet nejlepší kvalifikaci sezóny. Sakon Yamamoto se ze včerejších tréninků naučil mnoho, a to mu pomohlo zlepšit své výkony. Bohužel jsme měli problém s řazením, který musíme vyřešit. Byli jsme schopni držet se ostatních týmů a věříme, že tak tomu bude i v zítřejším závodě.

 

VIRGIN

Lucas di Grassi, 23.
Pro mě a pro tým to byl velmi frustrující den, protože ve volném tréninku jsme vypadali opravdu dobře a mohli jsme v kvalifikaci odvést dobrou práci. V průběhu dopoledního tréninku jsme ale měli problémy s alternátorem a v kvalifikaci se objevily potíže s převodovkou, které jsme v daném čase nemohli opravit.

Timo Glock, 24. (po penalizaci +5 míst)
Po včerejším slibném začátku víkendu je dnešek zklamáním. Problémy s převodovkou, které se objevily dopoledne, byly velmi nešťastné. Stály nás konec tréninku. Kluci odvedli fantastickou práci, aby o přestávce připravili auto na kvalifikaci, ale hned po první jízdě jsem měl problémy se zadními brzdami a bylo příliš riskantní vyjet znovu. Po jízdě na jedné sadě pneumatik jsme byli před Lotusem, ale měkčí směs jsme už nemohli nasadit, takže nevíme,  jak by to dopadlo. Mohli jsme se dostat mezi Lotusy nebo je dokonce překonat. Je to prostě zklamání.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci na Hockenheimu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP USA (Indianapolis)

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Německa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud