Di Resta letos obvykle nastupoval místo jednoho ze závodních pilotů do prvního pátečního tréninku. Jenže Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim na Hockenheimringu potřebují co nejlépe poznat chování velmi odlišných směsí pneumatik.
Bridgestone totiž poprvé v historii dovezl zároveň svou nejtvrdší a nejměkčí směs - pouze mezi těmito dvěma si budou moc piloti volit v případě, že nebude pršet. Přitom je obvyklé, aby se lišily maximálně o dva stupně tvrdosti. Po vzrušující podívané v Kanadě, k níž přispěly pneumatiky a zajímavé strategie, se japonský výrobce pneumatik rozhodl přivézt super-měkkou a tvrdou směs, aby svým dílem zkusil zatraktivnit závod.
Di Resta před svým výjezdem ze silverstonských garáží
Di Resta je rozhodnutím týmu přirozeně zklamaný: "Je to škoda, ale rozhodnutí plně chápu. Do Hockenheimu Bridgestone přiveze dvě směsi, které se liší o dva stupně: super-měkkou a tvrdou - místo obvyklého rozdílu o jeden stupeň. Piloti a inženýři je proto musí dobře poznat. Rozhodnutí přišlo relativně pozdě, ale raději takto, než udělat chybu v kritické fázi sezóny."
Na Hungaroringu o týden později by se Di Resta už ale opět měl dočkat: "V Maďarsku budu zpět, vystřídám Tonia v prvním tréninku, takže tam budu pokračovat."