Čím je zajímavý a jaké jsou parametry nového Silverstonu?

Petr Hlawiczka, 8. července 2010, 06:50 Google+

Přestože Silverstone od minulého roku prošel významnou stavební úpravou, byl zachován jeho vysokorychlostní charakter a jeho první sektor s unikátními rychlými zatáčkami zůstal nedotčen. Podíváme se na úpravy, které okruh doznal, a na jeho parametry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Británie (Silverstone)

GP Británie (Silverstone) | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Velká cena Británie načne druhou polovinu letošní sezóny Formule 1. Zmodernizovaný okruh přináší pro týmy řadu nových výzev v místě bohatém na historii - vždyť první velká cena F1 se zde jela již v roce 1950!

Pro mnohé týmy se jedná o domácí závod - většina z nich má totiž ve Velké Británii své továrny. I výrobce motorů Cosworth má své výrobní prostory v Northamptonu, který leží 16 km od okruhu. Cosworth v tamějším regionu patří k největším zaměstnavatelům - ve fabrice, kde se vyrábějí i všechny motory CA2010, pracuje kolem 300 lidí.


Nový Silverstone, zdroj: Formula1.com

Dráha v Silverstone nově měří 5 891 m, je tedy zhruba o 745 m delší než původní verze. Závod je vypsán na 52 kol, jeho vítěz tedy v neděli  11. července 2010 bude muset ujet 306,747 km.

Okruh obsahuje 18 zatáček, z toho 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Jezdí se ve směru hodinových ručiček. V nové části přibyla i pro Silverstone poměrně netypická věc - převýšení.

Na nové konfiguraci se očekávají časy pod 1:30 min na kolo, což je o trochu pomaleji než na loňské verzi. Průměrná rychlost bude o něco vyšší, ale na titul nejrychlejšího okruhu v kalendáři to stačit zřejmě nebude - ten si podle mě Monza podrží.


Letecký pohled na loňský Silverstone

Okruh obsahuje několik velmi rychlých zatáček i tři dlouhé rovinky - monoposty zde na několika místech přesahují rychlost 300 km/hod, přesto zde týmy volí kvůli konfiguraci zatáček střední přítlak - o něco málo nižší než loni.

Z pohledu brzd se nejedná o náročnou trať, během závodu zde dochází k jejich nízkému opotřebení. Průměrná spotřeba paliva zde loni činila 2,36 kg paliva na kolo, letos bude zřejmě o něco málo vyšší. Časová ztráta při průjezdu boxovou uličkou se zde pohybuje kolem 12,5 sekundy.

Bridgestone s sebou na víkend veze měkkou (tzv. option, se zeleným proužkem) a tvrdou (prime) směs ze své škály pneumatik na suchou vozovku stejně jako vloni. Krom nich má přibalené samozřejmě i přechodné pneumatiky (intermeidate) a pneumatiky do deště (wet).


Jedno kolo v Silverstone na simulátoru s Markem Webberem



Představení nového Silverstonu Williamsem

 

Vytisknout

Diskuze: Čím je zajímavý a jaké jsou parametry nového Silverstonu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Force India rozšíří řady KERS týmů v roce 2011

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud