Kvůli velké nespolehlivosti svých vozů dojeli letos průměrně do cíle každého čtvrtého závodu. V této oblasti je předčí dokonce i tři nové tým.
Sauber ze špatných výkonů viní bývalé majitele, kteří se minulé léto rozhodli tým prodat a vývoj vozu se znatelně zpomalil. Poté, co jej bývalý majitel koupil zpět, dostal auta, která za konkurencí již značně zaostávala. Ke zlepšení situace nepřispěl ani dubnový odchod zkušeného technického ředitele Willyho Rampfa, kterého nahradil James Key z Force Indie.
Švýcar po Velké ceně Kanady postupně ztrácí trpělivost. Před domácími novináři prohlásil: "C29 je opravdu špatný monopost, můžeme to napravovat jen ve velmi omezené míře. Byl to nepříjemný dárek od BMW a Willyho Rampfa - navíc pět poruch motorů Ferrari v osmi závodech je něco nepřijatelného. Tuto sezónu platí pravidlo o osmi motorech na jednoho pilota, při takové poruchovosti jich ale určitě budeme potřebovat více, za což obdržíme tresty v podobě odsunu o deset míst na startovním roštu. Potřebujeme lepší spolehlivost. Veškeré naše naděje nyní vkládáme do budoucího vozu C30."
De la Rosa za volantem Sauberu C29 v Montrealu
V Montrealu týmu nepomohl ani Kamuj Kobajaši. Nezkušenému Japonci, jehož výkony jsou letos po hvězdném nástupu za Toyotu v roce 2009 spíše zklamáním, je ochoten po nárazu do Zdi šampionů ve druhém kole odpustit. "Kamuj za mnou ihned přišel do kanceláře a omluvil se. Dobrá, to je cena, kterou platíte za start nováčka," dodal 66letý Sauber.