Alonso všechny uklidňuje, přesto že ho letos motor již dvakrát zradil. Pomineme-li preventivní výměnu před závodem v Bahrajnu - poprvé kvůli motoru odstoupil v Malajsii, podruhé selhal jeho agregát v Číně během úvodního tréninku.
Piloti mohou využít bez penalizace během sezóny pouze osm pohonných jednotek, Španěl ale věří, že Ferrari již problémy odstranilo a do zbytku sezóny mu poskytnou spolehlivý vůz. V pondělí prohlásil: "Nedělám si starosti, vím že tým na odstranění potíží tvrdě pracuje a jsem přesvědčený o tom, že budu mít k dispozici spolehlivý a silný motor."
Popřel přitom zprávy, že příčinou problému je únik vzduchu ze systému, kvůli čehož mělo Ferrari požádat FIA o povolení k dodatečné úpravě svých agregátů: "Vím, že se píše o [vzduchových] válcích a systému spotřeby vzduchu našeho motoru - nic z toho ale není pravda, jako obvykle. Měli jsme několik problémů, ale žádný z těch, o kterých se píše. Všechny jsme vyřešili."
Alonsa pozlobil motor i během tréninku v Číně
A jeho dojmy po Číně? "V neděli večer v Šanghaji jsem moc velkou radost neměl, když se ale ohlédnu zpět s chladnou hlavou, můžu být se začátkem sezóny opravdu spokojený. Nevyužili jsme sice plně našeho potenciálu, bojujeme však o titul, a to je cennější, než cokoliv jiného - obzvlášť když vezmu v potaz poslední dva roky, kdy bylo po čtyřech závodech už jasné, že nemám žádnou šanci."
Alonso na závěr také oznámil, že si nechal pojistit své palce u osobního sponzora Santanderu na hodnotu 10 milionu Euro (každý ze dvou palců na 5 milionů Euro), což je v přepočtu téměř 260 milionu Kč.