Stáje budou mít v neděli problém dostat se po skončení Velké ceny Číny na starý kontinent, protože většina letů ze Šanghaje byla zrušená. Větší obavy ale panují okolo příprav monopostů na španělský závod, který se uskuteční 9. května.
"Zatím nevíme, jak a kdy přepravíme vozy do Evropy," uvedl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. "Přitom je nesmírně důležité, aby se po dlouhé době dostaly zpět do továren a do servisu. Před Velkou cenou Španělska máme v plánu několik úprav monopostů, a pokud je včas nedovezeme domů, vznikne chaos," dodal. Většinu pilotů F1 ale problémy s dopravou netrápí. Například oba britští jezdci McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button do vlasti nikterak nespěchají.
Výbava stájí F1 cestuje na jednotlivé Velké ceny charterovými lety, monoposty převáží šest najatých Boeingů 747. Proto se šéf F1 Bernie Ecclestone nemusí při přepravě lidí a nákladu spoléhat na komerční lety a je tak více flexibilní. "Jakmile otevřou letiště, odvezeme všechno domů. Do té doby zůstaneme v Číně. Věřím, že koncem týdne odcestujeme," uvedl vedoucí cestovních operací Managementu F1 Alan Woollard.
"Máme tu 76 lidí ze sedmi nebo osmi zemí světa a 40 tun nákladu, lhal bych, kdybych řekl, že jsem v klidu," nechal se naopak slyšet šéf týmu Red Bull Jonathan Wheatley. Stáje dokonce zvažují možnost, že by své zaměstnance poslaly do Evropy prostřednictvím transsibiřské železnice. Britští novináři zase zamýšlejí vydat se letecky přes New York do Portugalska nebo Španělska a poté trajektem na Ostrovy. Jiní chtějí cestovat vlakem z Turecka.
Velká Británie má již čtyři dny uzavřený vzdušný prostor v důsledku výbuchu vulkánu na Islandu, který nad Evropu vychrlil oblak sopečného prachu. Přitom se situace výrazně nelepší. Lety v Británii byly pozastaveny minimálně do nedělní devatenácté hodiny a podle předpovědi by současný stav věci měl vydržet nejméně několik dalších dní. Islandská sopka v ledovci Eyjafjallajökull totiž stále chrlí popel do vyšších pater atmosféry.