FIA v pondělním prohlášení uvedla, že Briatore a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds smějí od roku 2013 znovu pracovat v F1, o rok dříve mohou působit v ostatních soutěžích pořádaných FIA. V prohlášení stojí, že "oba projevili lítost a vyjádřili omluvu".
Briatore však vydal v pondělí večer vlastní prohlášení, v němž sice připouští svůj díl zodpovědnosti na skandálu, osobní vinu však odmítá a rozhodnutí Světové rady motorismu FIA, která mu 21. září 2009 udělila trest, považuje za neopodstatněné.
Briatore potvrdil, že "je ochoten nést svůj díl zodpovědnosti na singapurských událostech, protože v té době zastával post šéfa týmu Renault, nepřipouští však osobní vinu na těchto událostech a neuznává fakt, že rozhodnutí Světové rady motorismu bylo opodstatněné".
FIA v pondělí uvedla, že Briatore i Symonds vyjádřili lítost a omluvili se za své jednání a na oplátku požádali FIA, aby ustoupila od dalších právních kroků proti nim. "Prezident FIA Jean Todt usoudil, že je v zájmu federace nedovolit pokračování soudních sporů, které jsou škodlivé pro image FIA a motoristického sportu, a proto přijal tuto dohodu, aby celou záležitost ukončil," uvedla FIA.
Světová rada motorismu potrestala 21. září 2009 Briatoreho doživotním zákazem činnosti v F1 a dalších soutěžích řízených FIA, Symonds dostal pětiletý trest. Oba se ještě předtím vzdali svých funkcí v týmu Renault. FIA je vinila z toho, že při Velké ceně Singapuru 2008 přiměli pilota Nelsona Piqueta mladšího, aby záměrně havaroval, vyvolal tak výjezd zaváděcího vozu a umožnil tím vítězství svého stájového kolegy Fernanda Alonsa. Piquet událost zveřejnil až po roce, když byl týmem Renault pro slabé výkony propuštěn. Potrestán nebyl výměnou za to, že poskytne FIA důkazy.