Maximální rychlosti aneb suverénní McLaren

Petr Hlawiczka, 28. března 2010, 18:10 Google+

Absolutně nejvyšší rychlost dnes dosáhl na cílové rovince Lewis Hamilton - 310,3 km/hod. Druhým nejrychlejším zde byl také McLaren, který pilotoval jeho stájový kolega Jenson Button. V článku se podíváme nejen na rychlosti, které jezdci dosahovali na rovinkách, ale i v dalších dvou místech okruhu na rozhraní jednotlivých sektorů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.03. 19:23) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Nejprve si připomeňme mapu okruhu. V něm nás nyní zajímají hlavně čtyři místa, z nichž zbylé tabulky maximálních rychlostí budou vycházet.

Na cílové rovince se měří rychlost jednak na cílové čáře, a potom také na jejím konci těsně před brzdnou zónou do první zatáčky.

Další dvě místa, ze kterých budeme snímat rychlost, se nacházejí na konci prvního sektoru před brzděním do zatáčky č. 6 a na konci 2. sektoru před rychlou 11. zatáčkou.

První tabulka nám přibližuje hodnoty z cílové rovinky - první sloupec z rychlosti na cílové čáře a druhý z měření v nejrychlejší části okruhu před první zatáčkou (speed trap).

Jezdci jsou v ni seřazeni dle maximální rychlosti na speed trapu. Sloupec "Zrychlení za cíl. čarou" obsahuje rozdíl mezi rychlostí dosažené na speed trapu a rychlostí zaznamenané na cílové čáře. Poslední údaj je časové razítko maximální rychlosti na konci rovinky, které podle mě lépe svědčí o době měření než číslo kola.


Tab č. 1 - Maximální rychlosti ze dvou čidel na cílové rovince

Nejrychlejší zde byly s jasnou převahou oba McLareny. Jejich systém F-duct jim očividně skvěle funguje, protože v pomalejších zatáčkách není patrný kompromis v přítlaku. Ostatní údaje vyčtete z tabulky.

Velký nárůst rychlosti u všech pilotů krom Webbera - např. u Glockova Virginu až o 17,4 km/hod - je dán podle mě tím, že piloti jeli v závěsu za jiným vozem v aerodynamickém stínu. Není možné, aby byl Renault v Australanově Red Bull tak slabý. Jako jediný se zde zřejmě nepokoušel ani o předjetí.

U Sutila a Senny vidíme záporné hodnoty. Jak to? Oba totiž v závodě skončili poměrně záhy (první jmenovaný v desátém, Brazilec již v pátém kole) v době, kdy byla dráha mokrá bez vyjeté suché stopy a monoposty měly plnou nádrž - začínali tudíž brzdit těsně před čidlem na konci cílové rovinky.

Pro úplnost dnes přidávám ještě naměřené rychlosti míst, která ohraničují jednotlivé sektory. V tom prvním před 6. zatáčkou byl také nejrychlejší Lewis Hamilton - ovšem před Markem Webberem. Oba totiž v poslední fázi závodu po svých druhých zastávkách předvedli zběsilou stíhací jízdu - zatímco ostatní zde již znatelně ztráceli. Měli sice také prázdné vozy, ovšem staré pneumatiky v bídném stavu.


Tab. č. 2 - Maximální rychlosti na konci 1. sektoru

I na pomezí druhého a třetího sektoru před velmi rychlou zatáčkou č. 11 a 12 byl nejrychlejší Lewis Hamilton. A to s obrovským náskokem, který si vysvětluji tím, že jako jediný zde zaútočil na pilota před sebou (Rosberga) - zavěsil se za jeho zadní spoiler a pokusil se předjet.


Tab. č. 3 - Maximální rychlosti na konci 2. sektoru

McLareny díky svému chytrému řešení F-kanálu na rovinkách kraloval. Na vítězství to dnes sice stačilo, ale na pomyslný titul momentálně nejrychlejšího vozu zdaleka ne. MP4-25 má krom kvalifikační rychlosti další slabiny, na kterých musí ve Wokingu zapracovat, chtějí-li pomýšlet na titul.

Vytisknout

Diskuze: Maximální rychlosti aneb suverénní McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.03.2010 19:23 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v Silverstone

Vettel dostane ve Španělsku nové šasi, Ferrari ale žádné větší novinky nechystá. Co očekává?

Mercedesy minulý víkend v Silverstone

Red Bull chce, aby FIA prověřila roli Mercedesu v případu kopírování Racing Pointu, Wolff půjde k soudu rád

di Montezemolo, Luca

Hybridní éra? Nikdy nebyla součástí naší kultury, říká Montezemolo

F1 v Monaku

F1 se má v roce 2021 vrátit k normálu, dokončuje kalendář závodů. Kdy se na tribuny vrátí diváci?

Max Verstappen v závodě v Silverstone

FOTO: Výroční 70. velká cena s nečekaným vítězem

Valtteri Bottas v boxech

Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Silverstone

Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

Lewis Hamilton svůj týden starý triumf nezopakoval

Výroční 70. GP - Mercedes zaváhal, Verstappen se dočkal satisfakce + VIDEO

Max Verstappen po závodě v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Tak tohle jsem nečekal," raduje se Verstappen

Pierre Gasly s vozem AlphaTauri AT01 v Silverstone

Bottas předčil Hamiltona pouze v 1 sektoru, Honda nejrychlejší na rovinkách. Strategie pro závod?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Jezdci za lepší zrcátka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Šílené, zítra to bude bolet," domnívá se překvapený Hülkenberg

  2. Směšný trest Racing Pointu za kopírování? Ferrari a McLaren se proti verdiktu chtějí odvolat

  3. Hamilton bere bod navíc za nejrychlejší kolo, Williams pátý

  4. Mercedes k nezastavení, Red Bull s novými motory, Hülkenberg s Kubicou opět v akci

  5. Zaspal Mercedes a dal Hamiltonovi výhodnější strategii? Wolff nesouhlasí, kritiku Bottase ale chápe

  6. Renault s protestem uspěl, FIA trestá Racing Point a odebírá mu body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud