Přestože jsou všechny motory zmraženy a oficiálně se nesmí vyvíjet, existuje určitá hranice pro dodatečný vývoj. Tu by teď chtěl využít Renault. Podle Autosportu by Renault na svém motoru rád provedl určité změny.
Motory sice mají být zmraženy, ale Mezinárodní automobilová federace může udělit výjimku pro vývoj daného motoru. Provedené práce však musejí také schválit ostatní týmy. Tyto dodatečné úpravy však nesmějí mít za cíl zvýšení výkonu motoru. Proto Renault pochopitelně oficiálně žádá o povolení vylepšení spolehlivosti a snížení spotřeby. Ve skutečnosti ale jde o jediné: Přidat potřebné koně, které Francouzům na Mercedes nebo třeba Ferrari schází.
Proto, pokud by byla výjimka opravdu udělena, se předpokládá, že by motor posílil až o 30 koní. Cíl FIA je jasný - chce, aby měli všechny motory zhruba stejnou výkonnost. Rozdílná by měla být pouze např.: spotřeba nebo průběh točivého momentu. Z tohoto důvodu by se měly náklady na vývoj motorů radikálně snížit.
„Otázka motorů je velmi zapeklitá, ale byla by škoda, kdyby se právě kvůli motorům vyhrávalo nebo prohrávalo mistrovství. Renault musí najít nějaké řešení, jak celou záležitost vyřešit, a to velmi rychle,“ dává najevo svou nespokojenost šéf Red Bullu Christian Horner.
Komerční sdělení