Důležitá opatření pro snižování nákladů přijatá v rámci FOTA a schválená FIA dostala provozní náklady na přijatelnější úroveň. Díky prodeji částí svého F1 týmu společnosti Genii Capital bude Renault ochoten zůstat ve Formuli 1. O konečné podobě smlouvy se intenzivně jednalo posledních čtrnáct dnů, konečné rozhodnutí padlo údajně na zasedání výkonné rady minulou středu. Prezident společnosti Renault Carlos Ghosn smlouvu podepsal zřejmě v úterý v Japonsku.
Podle britské BBC bude nový majitel vlastnit 75 % týmu, zejména oddělení, jež mají na starosti design vozu a továrnu v Estone v britském Oxfordshire. Francouzská automobilka si ponechá úplnou kontrolu nad svou základnou na výrobu motorů na pařížském předměstí Viry - Chatillon, kde se budou vyrábět také pro Red Bull.
Gerard Lopez, jenž mimochodem hovoří plynule sedmi jazyky, v zájmu o vstup do stáje Renault porazil britskou firmu Prodrive a bývalého šéfa týmů F1 Benetton a BAR. Francouzi zřejmě věří, že Lopez lépe vyhovuje jejich bucoucím záměrům, které nadále zůstávají nejasné. Renault ví, že nemůže z F1 odejít poté, co v létě podepsal Concordskou smlouvu, dohodu, která ho zavazuje k účasti v mistrovství světa až do roku 2012. Možné je i řešení, že až pomine globální ekonomická krize, francouzská automobilka znovu vstoupí do šampionátu jako jediný vlastník týmu.
Prezident stáje F1 Renault Bernard Rey k tomu prohlásil: "Je mi potěšení přivítat Genii Capital jakožto našeho strategického partnera, protože jsem si jistý, že jejich zapálení a obchodní zkušenosti dají našemu týmu, personálu i partnerům, novou dynamiku. Těšíme se na soutěžení na nejvyšší úrovni ve Formuli 1. Dnešním oznámením rovněž potvrzujeme oddanost a důvěru Renaultu v to, že se vedení soutěže podaří učinit Formuli 1 zelenější."
Předsedou Genii Capital je Gerard Lopez, jehož investiční společnost zaměřená na technologie Mangrove Capital byla jedním z první investorů do Skypu, a který se dobře zná s Flaviem Briatorem.
Prohlášení Renaultu nezmiňuje jezdce, ale očekává se, že zůstane Robert Kubica, se kterým již mají podepsanou smlouvu. Sdělil to Bob Bell svým zaměstnancům, management Kubicy se však cuká a nechal se slyšet, že by to neměli automaticky očekávat, protože dle smlouvy je po změně majitele volný.
Po boku Poláka by mohl závodit Ho-Pin Tung, jehož manažerem je právě Gerard Lopez - de facto nový majitel závodního týmu. Kde už jsem to jenom viděl, že by šéf týmu plnil zároveň úlohu manžera pilota?