Jaké máš dojmy z monopostu VJM02?
Jsou zcela odlišné od všech vozů, které jsem kdy řídil. Myslíte si, že na tu rychlost jste připraveni, ale na to se fakt nedá připravit. Čím víc na vůz tlačíte, tím více z něho dostanete, takže musíte překonat hranici svého komfortu. Ale obsahovalo to vše, o čem jsem kdy snil - od zvuku po rychlost; na to jsem čekal celý život. Chci si užít každou vteřinu.
Je zde nějaká podobnost s vozem DTM, na který jsi zvyklý?
Mnoho lidí říká, že jezdím s cestovním vozem, ale DTM ve skutečnosti není cestovní, je to spíše jednomístné auto s kapotáží. Má spoustu přítlaku, je velmi technické a řekl bych, že je po F1 druhou nejlepší věcí z pohledu vývoje a míry pokroku. VJM02 se od DTM samozřejmě hodně liší. C-Klasse má dobré brzdy a stabilitu, ale monopost F1 je svět sám pro sebe. Abyste s formulí dosáhli nějaké výsledky, je třeba si na ní zvyknout a překonat hranici vlastního komfortu.
Liší se zde nějak přístup k testování od toho, na co jsi zvyklý v DTM?
V garáži je spousta lidí, ale každý ví, co má dělat - včetně mě. Na testování a hledání dodatečné výkonnosti jsem zvyklý - k tomu je důležité, abyste se ve voze cítili dobře a věřili mu. Mám odbrou rychlost a vím, co mám udělat, abych zlepšil svou výkonnost. V každém výjezdu zkoušíme něco jiného, takže se potřebuji stále učit a poskytovat zpětnou vazbu týmu, aby dostal informace, které potřebuje. Doufám, že mě už vnímají jako užitečného.
Jaké máš další dlouhodobé cíle po tomto testu?
Cílem bylo dokončit testování a pak se uvidí. Nemám žádné konkrétní plány pro příští rok, ale doufám, že si s Force Indií upevním svůj vztah do budoucna na základě tohoto testu. V DTM vidím velký potenciál - po tomto testu si musím sednout a zvážit, co chci a kudy se ubírat.