Jeho právní zástupce Philippe Ouakrat u pařížského soudu poukázal na to, že jeho klientovi byl trest udělen protiprávně. 59letý Ital proto také žádá odškodné ve výši 900 tis. liber (v přepočtu přes 26 mil. Kč).
Briatore byl údajně zapleten do událostí kolem úmyslné havárie Nelsona Piqueta, jr., ve Velké ceně Singapuru 2008, čímž měl pomoci týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi k vítězství.
"Můj klient důrazně popírá jakoukoliv míru zapojení do takové tajné dohody," sdělil Ouakrat soudu. "FIA své rozhodnutí musí zrušit, protože došlo k nezákonnému postupu, co se týče rozsudku a způsobu, jakým byl vynesen."
Jean-François Prat, jenž zastupoval FIA, však tvrdil, že mezi Piquetovou nehodou a Briatorem je jasné spojení: "Piquet souhlasil s tím, že to udělá, protože chtěl dosáhnout obnovení své smlouvy i pro další sezónu a byl to právě Flavio Briatore, kdo o tom rozhodoval."
Briatore naopak poukazuje na to, že prezident FIA Max Mosley byl v tomto případě zaslepen přehnanou touhou po osobní mstě. FIA podle něj neměla právní podklad pro vydání doživotního zákazu jakéhokoliv působení v motosportu. Mosley "na sebe vzal roli žalobce, vyšetřovatele, státního zástupce i soudce," čímž dle Briatoreho došlo k porušení "základních principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
Dle bývalého šéfa Renaultu šlo o osobní mstu Mosleyho za plánování konkurenční série, k čemuž se schylovalo před podpisem nové Concordské dohody v uplynulé sezóně.
Na závěr jen dodám, že bývalý šéf inženýrů Renaultu - Pat Symonds - se během úterního slyšení také odvolal proti svému pětiletému zákazu působení v F1 za zapojení do singapurské aféry.