Rozšířený názor, že skandál se zmanipulováním výsledku Velké ceny Singapuru 2008 a následný, byť pouze podmíněný trest povedou k odstoupení francouzské automobilky z F1, se nepotvrdil. Renault už informoval Mezinárodní automobilovou federaci (FIA), že v šampionátu zůstává.
Renault to potvrdil v prohlášení, které předal FIA během pondělního mimořádného zasedání Světové rady motorismu, jež případ řešila. "Tým Renault a jeho mateřská společnost důkladně zvážily, zda setrvat v F1 i po vážné újmě na své image a za finanční situace, která nutí výrobce automobilů odcházet. Došli jsme však k závěru, že chceme v F1 zůstat."
Renault slíbil zavést v týmu novou strukturu, která by vylučovala, aby se události z loňské Velké ceny Singapuru mohly opakovat. Tým přiznal vinu a uvedl, že by nikdy nevěřil, že by jeho zaměstnanci mohli jednat tímto způsobem.
Bývalý pilot stáje Renault Nelson Piquet mladší 30. července oznámil, že při loňské Velké ceně Singapuru havaroval záměrně, na příkaz šéfa týmu Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Cílem havárie bylo vyvolat výjezd zaváděcího vozu a umožnit tak vítězství druhého pilota Renaultu Fernanda Alonsa, k čemuž také došlo.
Piquet byl po letošní Velké ceně Maďarska týmem Renault pro neuspokojivé výsledky propuštěn. FIA začala případ vyšetřovat a svolala na 21. září mimořádné zasedání Světové rady motorismu. Renault mezitím zahájil své vlastní vyšetřování a 16. září propustil Briatoreho i Symondse. Před Světovou radou motorismu přiznal vinu a odnesl si nakonec pouze podmíněné vyloučení ze šampionátu. Briatore však nesmí působit v F1 doživotně, Symonds na pět let. Piquet potrestán nebyl, protože mu prezident FIA Max Mosley nabídl imunitu, když bude mluvit pravdu. Bez újmy odešel také Alonso, když FIA uznala, že o akci nic nevěděl.