Litespeed je týmem dvou bývalých inženýrů Nina Judgeho a Steva Kenchingtona, kteří v devadesátých letech pracovali pro stáj F1 Lotus. Litespeed působí od loňska v britské sérii F3 a do F1 hodlá vstoupit už v příští sezoně, ačkoli momentálně nemá ani dvacet zaměstnanců. "Na vstup do F1 nikdy nebyla a už možná ani nebude lepší doba," řekl Judge. "Zavedení rozpočtového stropu je pro nezávislé týmy velkou výzvou. Zatím samozřejmě nevíme, zda se pravidla ještě nezmění, a nevíme ani, zda by FIA naši přihlášku akceptovala," dodal.
Konečný termín pro přihlášky do mistrovství světa 2010 je 29. květen, Mezinárodní automobilová federace (FIA) hodlá oznámit jména tří nových týmů 12. června. Hlavními kandidáty jsou americký tým USF1 a Lola.
Právě Lola, společnost Martina Birrana, v pátek potvrdila, že nejpozději 29. května oficiální příhlášku skutečně podá. Lola vítá úsporná opatření Mezinárodní automobilové federace, ale přivítala by navýšení rozpočtového stropu. Podle Birrana nemusí rozpočet ve výši 40 milionů liber stačit. "Musíme si uvědomit, že nové týmy budou mít na přípravu vozů, vybudování personální struktury a ostatních záležitostí jen omezený čas. Současné týmy mají v porovnání s námi desetiletí zkušeností," řekl Birran. Lola, která svůj záměr vstoupit do F1 zveřejnila 22. dubna, závodila v F1 naposledy v roce 1997, ale nebyla úspěšná.
Také americký USF1 to myslí se vstupem do F1 vážně, jeho představitelé Ken Anderson a Peter Windsor se objevili minulý víkend v paddocku Velké ceny Španělska s informací, že jejich auto by mělo už letos absolvovat první testy. Koncem září v aerodynamickém tunelu v Severní Karolíně, v říjnu nebo listopadu v továrně a začátkem ledna příštího roku premiérově na trati. "Kdyby všechno běželo podle plánu, první výjezd bychom možná mohli absolvovat už v listopadu nebo v prosinci," řekl Anderson.