Skutečně ví Ecclestone a FIA co chtějí?

Daniel Šupa, 1. dubna 2009, 19:10 Google+

Podmínkou úspěšného splnění cíle je nejen jeho vytýčení, ale i nastavení jasné a srozumitelné koncepce, jak ho dosáhnout. Mezinárodní automobilová federace, nadřízený orgán šampionátu formule 1, mne v tomto směru při prvním závodě letošní sezony zklamala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley, Max

Mosley, Max | foto: FIA

Sdílejte článek

Dlouhé měsíce zpět se začaly zprvu pozvolna, později jako lavina, šířit v médiích i mezi fanoušky termíny jako atraktivnost závodů, vzrušující podívaná, souboje kolo na kolo a další. Měl jsem opravdu radost, že se něco začíná dít a netrpělivě čekal na první vlaštovky.

Nové technické předpisy včetně KERS a návrat ke slikům slibovaly naplnění představ mých i vedení seriálu. Medailový systém Bernieho Ecclestonea mi zprvu přišel naprosto šílenou alternativou hodnocení, ale po zvážení okolností jsem pochopil, ač ztěžka a nerad, že nestačí jen upravit vozy nebo okruhy, impuls riskovat, bojovat a rvát se o pozici je potřeba dát především jezdcům.

GP Austrálie 2009 měla být prvním závodem, kde se dostaví výsledky zmíněných snah a dojde ke sběru pomyslného ovoce. Navíc kompletní přestavba vozů přinesla i výraznou změnu v rozložení sil.

Průběh závodu nabídl k mé spokojenosti řadu zajímavých okamžiků i osobních soubojů, podle ankety na serveru www.f1news.cz panuje s prvním závodem velká spokojenost i mezi čtenáři.

Co tedy bylo špatně? Jistě si vzpomenete na poslední velkou akci v australském závodě. Zářící Jenson Button s obrovskou radostí z druhého svého vítězství promine, na mysli mám druhou pozici bránícího Vettela a útočícího Kubicu. Osobní souboje těsně před cílem byly obecně v F1 poslední dekády nedostatkovým zbožím a výjimky pouze potvrzovaly pravidlo. Také jste měli tentokrát pocit, že je závod díky stíhací jízdě polského talentu a skutečné šanci na předjetí napínavější?

Bohužel došlo ke kolizi a každý zasvěcený uzná, že byla  klasickou závodní nehodu, která navíc vrcholila snahou obou aktérů dojet do cíle nebo alespoň dokončit kolo v boxech.

Ne vše bylo sice při GP Austrálie podle mých představ, ale celkově jsem byl spokojen. Zklamání mne ale mělo teprve dostihnout. Nevěřil jsem svým očím, když jsem později zjistil, že vedení závodu vyhodnotilo souboj Vettela a Kubicy s tím, že prvního jmenovaného penalizovali ztrátou deseti míst na startu příštího závodu.

Proč? Koho něco takového napadlo? Odůvodnění vyšetřování a výroku tím, že se dalo a mělo kolizi předejít, vnímám v naprostém rozporu s proklamovaným a pořád dokola opakovaným cílem změn – atraktivitou a vzájemným soubojem kolo na kolo. Nedělali oba jezdci právě to, co po nich vedení chce a diváci čekají? Ohrozili někoho třetího? Byla v tom přílišná agresivita nebo zákeřnost? Ne, byl to duel, který v poměrně nízké rychlosti skončil uklouznutím jednoho vozu do druhého. A dost možná vinou ne zcela korektně zvolených směsí monopolním dodavatelem Bridgestone.

Pokud tedy chce FIA i Ecclestone atraktivní závody a jezdce, kteří se nebojí jít do rizika a bojovat o lepší pozici, proč je hned při první příležitosti a dle mého soudu nezaslouženě, penalizuje? Neujel monopost v první zatáčce stejně tak Barrichellovi do vozu Marka Webbera? Proč si dala FIA takovou práci, aby týmy za velké peníze připravily KERS a postavily zcela nové vozy pro lepší předjíždění, když první kolizí skončený duel kolo na kolo řeší trestem? Snad jen vázne komunikace mezi vedením v Paříži a traťovými komisaři na druhé straně světa…

Vytisknout

Diskuze: Skutečně ví Ecclestone a FIA co chtějí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael - Head

Michael predpovedá ešte silnejší víkend

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud