První rozhovor s R. Brawnem coby majitelem

Petr Hlawiczka, 6. března 2009, 20:38 Google+

Ross Brawn prožil bezesporu jedno z nejtěžších sportovních období svého života. Po oznámení o odchodu Hondy ze světa F1 se snažil ze všech sil zachránit závodní tým. Souvisely s tím i nepopulární rozhodnutí. O těchto věcech byl ochoten podělit se v rozhovoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brawn - Fry

Brawn - Fry | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Dovolte mi nejdříve poblahopřát k převzetí původního týmu Honda Racing F1 a dobré zprávě o záchraně po několika měsících nejistoty.
Určitě to je pro tým náročné období, ale jsem velmi rád, že jsme konečně dospěli k úspěšnému vyvrcholení a budoucí fungování týmu mohlo být zajištěno.



Mohl byste nám říci něco více o Brawn GP týmu? Kdo ho vlastní, jakou bude mít strukturu?
Rád bych začal tím, že je velká škoda, že po tolika letech už nemůžeme dále pokračovat ve spolupráci se společností Honda Motor Company. Po rozhodnutí Hondy odejít potřebujeme najít způsob, jak zajistit co nejvíce zaměstnaneckých míst, aby tým mohl dále pokračovat ve Formuli 1 a co nejlépe využít špičkové zázemí, které naštěstí máme v Brackley. Já jsem jednoduše odkoupil tým od Hondy. Jako majitel budu dále podporován současným managementem, jenž se mnou spolupracoval během prodeje a bude spolupracovat i dále v budoucnosti.

Zdálo se, že Honda měla více možností - od zavření týmu po přijetí nabídky od různých kupců. Proč se Honda pro tuto variantu?
Honda se snažila všemožně zajistit budoucnost týmu. Rozpuštění týmu byla vždy ta poslední možnost. Nebylo by vhodné, abych se s vámi podělil o možnostech, které Honda měla. Vedení Hondy prostě doporučilo a schválilo tuto variantu a já jsem velmi potěšen tím, že jsme dosáhli tuto dohodu. Rád bych při té příležitosti poděkoval Hondě za jejich fantastickou spolupráci a podporu - zvláště těm členům senior-managementu, kteří měli podíl na této dohodě - a za důvěru, kterou tak projevili mně a týmu.



Jak jste již řekl, pro tým to bylo náročné období. Jaká je morálka týmu?
Nedá se popřít, že to bylo obtížné pro všechny v naší základně v Brackley, ale jsem ohromně hrdý na velkého ducha a odvahu, kterou všichni v továrně prokázali během několika posledních měsíců. Proces návrhu a výroby nového auta, jenž probíhal současně s pokusy o záchranu týmu, postupoval rozumně kupředu. To je docela potěšující, protože auto bylo navrhováno pro jiný motor a jak šasi, tak i převodovka byly kvůli němu upravovány. Jsem si jistý, že náš první test, který proběhne mnohem později, než jsme chtěli, bude velmi emocionální pro všechny v týmu.

Co vaše nové partnerství s firmou Mercedes-Benz?
Měli jsme štěstí, že se nám podařilo dohodnout se s Mercedesem na dodávkách 2,4 l motoru FO108W pro naše nové auto BGP 001. Rád bych vyjádřil ocenění za jejich podporu během několika posledních měsíců, těšíme se na spolupráci s nimi, kdy se teď maximálně zaměříme na vývoj a testování vozu BGP 001 před prvním závodem.



Jezdecké složení se nemění. Je podle všeho pro vás stálost klíčová během omezeného času, který zbývá?
Máme štěstí, že pro nás budou jezdit zkušení piloti Jenson Button a Rubens Barrichello. Umožní nám dobře vyladit formu během prvních testů v Barceloně příští týden. Po čtyřech letech v týmu je jejich zkušenost s týmem v Brackley, s našimi systémy a inženýry opravdu velkou výhodou. Jenson s Rubensem vždy měli spolu skvělý vztah a očekáváme, že si budou dále vzájemně během sezóny pomáhat k vytěžení co nejvyšší výkonnosti z vozu a pomohou pokračovat v jeho vývoji.

Oba piloti jsou velmi motivování, přes zimu tvrdě trénovali, aby byli v co nejlepší fyzické kondici. Těšíme se na jejích první postřehy z BGP 001 příští týden v Barceloně.



Co očekáváte za tři týdny od Melbourne?
Vždy je těžké předvídat, jak dopadne závod s 20 zbrusu novými vozy a já se teď o to nebudu ani pokoušet. Co si podle mě budeme moci odnést z Melbourne, je pocit velké hrdosti z úspěšného překonání našeho nejtěžšího období.

Vytisknout

Diskuze: První rozhovor s R. Brawnem coby majitelem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Brawn GP přichází - první snímky nového vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud