Red Bull RB5, zrozen k 1. vítězství + FOTO

Pavel Stavebník, 9. února 2009, 11:10 Google+

A-tým formule 1, vlastněný Dietrichem Mateschitzem a jeho společností Red Bull, představil dnes ráno ve španělském Jerezu poslední dílo designového mága Adriana Neweyho. Cílem RB5, poháněného Renaultem a systémem KERS od Magneti Marelli s uložením energie do baterií, je první vítězství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Webber - Vettel

Webber - Vettel | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Šéf týmu Christian Horner je přesvědčen, že mají vše potřebné pro splnění tak vysokého cíle, neboť by měl Red Bull Racing těžit především ze stability, kterou se mu podařilo po převzetí týmu od Fordu v posledních dvou letech nastolit jak v konstrukčním, tak v závodním oddělení.

Z velkých změn, kterým se musí stáje F1 s monoposty pro rok 2009 přizpůsobit obavy nemá. Naopak se těší, jak si s nimi kdo poradí a jak si některé části technických předpisů kdo při konstrukci vozu vyložil. „Zcela určitě bude ve výkonnosti vozů jednotlivých týmů větší rozdíl než v posledních letech, minimálně v úvodní části letošní sezony."

Red Bull je potěšen změnami, které v F1 nastaly v souvislosti s potřebou snížit rozpočty i zlepšit podívanou pro diváky. Šéf týmu je spokojen nejen s technickými změnami, ale i konstruktivním dialogem mezi FIA a FOTA. Konstrukční oddělení Red Bull Technology, které staví monoposty pro oba týmy, pracuje podle Hornera velmi efektivně i s menším počtem zaměstnanců než v případě některých továrních týmů.

„Co se týče naší budoucnosti, je vše v pořádku. Změny přinesly jen málo změn v našich pracovních postupech. V loňském roce jsme investovali strategicky a věříme, že s úspěchem. Nové předpisy umožňují soupeřit s konkurencí na větším hřišti."

Šéfdesignér Adrian Newey poněkud překvapil svojí předpovědí, když očekává nepoměrně nudnější sezonu proti těm minulým. „Před rokem byly výkonnostní rozdíly mezi auty minimální a vyhrát dokázalo pět týmů. Velké změny v oblasti technických předpisů budou mít negativní vliv, vítězit budou tak dva týmy.“

Hlavním úkolem pro konstrukční oddělení bylo vyrovnání se s přesunem váhy. Z předcházejícího modelu nešlo použít téměř vůbec nic. „Hlavní změnou jsou hladké pneumatiky. Těžiště vozu jsme museli posunout více dopředu. V případě KERS, využíváme systém uložení energie do baterie, která je v blízkosti nádrže a přispěla bohužel k výraznému nárůstu váhy. Nebylo vůbec lehké vyřešit umístění motoru, převodovky, nádrže, KERS a sedačky jezdce.“

Sebastian Vettel nastoupí v barvách Red Bull Racing na start v Austrálii poprvé. Díky skvělému výkonu v loňské Monze už poznal chuť vítězství a rád by si ji opět připomněl. „Cílem je vítězství. Přirozeně není správné tady sedět a vykládat, že chci vyhrát titul. Samozřejmě že chci, ale uvidíme, jak nám to půjde, jak na tom bude konkurence. Věřím, že nová pravidla přinesla prostor k tomu, abychom smazali mezeru, která nás dělila od týmů jako Ferrari a McLaren.“

Němec spoléhá na spolehlivost a rychlost svého vozu. Pokud byla odvedená práce přes zimu dobrá, budou spolu s Markem Webberem sbírat pravidelně body a pokud byla ještě lepší, pak bojovat o špici startovního pole a vítězství. "Raději zůstávám při zemi a pokud překvapíme, bude to ještě mnohem lepší. Vůz vypadá krásně, ale to není rozhodující. Důležitá je jeho rychlost na dráze a tu musíme teprve ukázat."

Mark Webber byl dnes v Jerezu samozřejmě také přítomen. Ačkoliv do nového RB5 narozdíl od Vettela neusedl, ve středu přijde řada i na jeho uzdravenou nohu, kterou podrobuje intenzívní rekonvalescenci. Australan patří ve startovním poli k nejvyšším a nejtěžším pilotům (185 cm / 75 kg), ale kvůli KERS drasticky hubnout nebude. „Mám 75 kilo a je to váha, kterou potřebuji, abych měl dostatečnou kondici. Pokud po mne někdo bude chtít zhubnout na 70 kg, pak ať hubne někdo jiný, tohle totiž není moc chytré.“ Mark si výhody lehčích jezdců uvědomuje, ale také ví, že vozy musí mít stejnou váhu, rozdíl je tedy pouze u dovažování, což lze řešit v rámci konstrukce monopostu.

Red Bull zatím s použitím KERS na okruhu zkušenost nemá a Webber má k systému pro jeho možné nebezpečí respekt. Je podle něj poměrně dost pravděpodobné, že ho v prvních závodech nenasadí. „Dost lidí teď v případě KERS střílí ve tmě. Určitě na systému bylo uděláno proti jeho prvním problémům mnoho práce, ale počkejme si, jak to bude vypadat v průběhu závodů. Také je zde otázka spolehlivosti, váhy a velikosti systému." 

Vytisknout

Diskuze: Red Bull RB5, zrozen k 1. vítězství + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Kdy se objeví nové Toro Rosso STR4?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud