Radosti a strasti okruhu v Algarve

Daniel Šupa, 27. prosince 2008, 15:37 Google+

Portugalský okruh sklidil obdiv na testech od 15. prosince přítomných pilotů formule 1, ale majitelé hořekují nad současnou ekonomickou situací, která donutila stáje omezit testování. Náklady na certifikát pro F1 jsou velmi vysoké a návratnost v nedohlednu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test Algarve

Test Algarve | foto: www.autodromoalgarve.com

Sdílejte článek

„Práci na této dráze jsem si opravdu žil, je to něco jako horská dráha. Při své práci vyjedu za celý rok na dva tři okruhy, takže to bylo opravdu příjemné zpestření,“ hodnotil nově zrekonstruovaný okruh testman McLarenu de la Rosa.

Jeho kolega Paffett si liboval v příjemném převýšení dráhy a přiznal, že díky měnícím se podmínkám nebylo vždy snadné najít ideální brzdný bod a ideální stopu. Celkově ji však zařadil mezi dráhy s extrémní výzvou.

Podobný názor měl i testman Ferrari Gene, jemuž také dělalo problémy malé pogumování nového povrchu. „Kdyby tam jezdilo šest týmů, bylo by pogumováno za jeden den, při dvou týmech bylo gumy na dráze málo a dost to klouzalo. Ale jinak bych popsal trať jako fantastickou.“

Ale nejen radost z Portugalska zaznívá. Ředitel okruhu Juan Alvarez přiznal, že má zatím rezervaci od týmů F1 na osm dní, přitom pro ziskovost dráhy je potřeba uskutečnit a proplatit dvacet dní testů stájí F1.

Finanční situaci by však měly zlepšit pronájmy okruhu i jiným seriálům, jako třeba FIA GT, Le Mans Series a zavítat na dráhu má i šampionát národů A1GP.

Vytisknout

Diskuze: Radosti a strasti okruhu v Algarve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Force India má problémy, nestíhá termíny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud