BMW zavedenie KERS-u výdatne podporuje

Marcel Letko, 22. prosince 2008, 19:35 Google+

Technológia KERS nie je "po chuti" úplne všetkým súťažiacim Formule 1, niektorí by jej zavedenie najradšej odsunuli na neurčito. Medzi nespokojných však istotne nepatrí stajňa BMW Sauber, ktorá naopak zaujala voči novému systému kladný postoj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Theissen, Mario

Theissen, Mario | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Dr. Mario Theissen naposledy reagoval na viaceré kritické názory jeho kolegov-šéfov, pričom zdôraznil, že o zavedení KERS-u od sezóny 2009 sa hovorilo už dávnejšie. Tímy teda mali na jeho vývoj a prípravu určitý čas.  

Vlastne sa dá povedať, že BMW Sauber je jedinou spomedzi stajní súčasného štartovného poľa, ktorá zavedenie technológie víta. Zrejme je to aj kvôli tomu, že s jej vývojom napreduje rýchlejšie než konkurenti. Opačná situácia je v Renaulte a v mjastrovskom Ferrari, ktoré si však zariadenie nepripravujú samy, ale spoliehajú sa na prácu spoločnosti Magnetti Marelli

Kým "červení" sa obávajú, či budú môcť technológiu využiť od úvodu sezóny, Mario Theissen z BMW uviedol, že oba monoposty stajne by mali byť opatrené KERS-om už od prvých pretekov v Melbourne. Vďaka tomu môžu získať oproti vozom konkurencie výhodu až troch desatín na jedno kolo.   

Ani prezident FIA Max Mosley nehľadí na kritiku stajní, na posledné vyjadrenia z tábora Ferrari sa dokonca rozhodol reagovať.

"Viete si predstaviť, že by skvelí inžinieri ako Chapman alebo Duckworth povedali, že nedokážu niečo pripraviť pretože je to príliš komplikované?" uviedol Mosley reagujúc na neutíchajúcu kritiku KERS-u zo strany majstrov uplynulej sezóny. 

Vytisknout

Diskuze: BMW zavedenie KERS-u výdatne podporuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

O Hondu má záujem bohatý Mexičan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud