Doba hojnosti hned tak nepřijde…

Daniel Šupa, 11. prosince 2003, 22:55 Google+

Ač je Formule 1 plná prohlášení o snaze o atraktivitu, napětí a souboje, chovají se zúčastnění opačně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

V přímém rozporu se snahou o zajímavější podívanou pro diváky na celém světě je stále větší uzavřenost Formule 1 jako takové. Server grandprix.com upozornil na tento rozpor, který je stále hlubší díky tomu, jak se týmy Formule 1 a jejich vedení chovají.

Objevily se zprávy o možném vstupu některých nových týmů do postupně řídnoucího padocku F1 v roce 2005 a 2006. Tomu je však těžké věřit z toho důvodu, že pro vstup s novým týmem jsou podmínky prakticky nepřijatelné. Nový účastník totiž musí složit u FIA 48 milionů USD a nebude po tři roky moci užívat žádné z výhod zajištěných Concordskou smlouvou.

Teprve po přestání této zatěžkávací zkoušky bude přijat mezi žraloky, tedy současných 12 stájí. Top týmy se však netají svojí ochotou požírat sami sebe navzájem. Jak několikrát poznamenal Ron Dennis ze stáje McLaren Mercedes, přežívají jen ti nejlepší a nejsilnější. Pokud by z F1 zmizely dva nejslabší soukromé týmy (Jordan a Minardi), bylo by více peněz k rozdělení, neboť by klesl počet dílů.

Top týmy tak nemají pražádný důvod k tomu, aby uvítali mezi sebe jakoukoliv novou konkurenci, řešení vidí v nasazení třetích vozů. Pokud by se skutečně našel nový silný investor, který by chtěl proniknout do prakticky neprodyšně uzavřeného společenství, daleko snadnější cestou je koupit slabší stáj a přepracovat ji k obrazu svému.

S ohledem na výše uvedené jsou pak prohlášení o tom, jak celá Formule 1 pracuje na svém zatraktivnění divákům poněkud nepřesvědčivá, na druhou stranu z pohledu týmů uvnitř docela pochopitelná. Pravomoci toto řešit jsou pak, zdá se, na straně FIA a šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestonea.


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Doba hojnosti hned tak nepřijde…

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mladý Fin bude nejdražším jezdcem? - anotační foto

Mladý Fin bude nejdražším jezdcem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud