„Pokud půjde vše podle plánu, bude vůz připraven koncem ledna,“ prozradil Schumacher po své návštěvě v Maranellu minulý týden. Vývojové a konstrukční práce se chýlí pomalu ke konci a dle prohlášení z týmu je vše v souladu s časovým plánem. Nová sezona však přinese proti předchozím výraznou změnu v přístupu špičkových týmů.
McLaren již bude brzy testovat nový monopost vycházející z letošního nikdy nenasazeného MP4-18 a bude mít tedy na odladění nového vozu relativně dost času. Williams se opět chystá nasadit nový vůz hned od prvního závodu a dle jeho představitelů se poučil letošním zaváhání v úvodu sezony, kdy se tým vyrovnával se špatnou aerodynamikou a obtížným nastavením.
Ferrari také prohlásilo, že použije nový monopost F2004 již v Austrálii, ale jde skutečně o pravdivou informaci? Může tým, jenž po několik sezon zpět začínal vždy s vyzkoušeným a modernizovaným vozem, stihnout první závod v Albert Parku, aniž by s touto možností dopředu počítal?
Při ohlédnutí zpět totiž nenabízí letošní F2003GA nad svými soupeři takovou převahu, jakou měl jeho předchůdce F2002. Konkurence učinila výrazný pokrok a letošní ročník byl jedním z nejvyrovnanějších za posledních 20 let.
Také přichází se sezonou 2003 nové pravidlo vyžadující zvýšenou spolehlivost motoru. Ferrari tedy bude pravděpodobně stát před těžkou volbou, riskovat nevyzrálý, ale rychlejší vůz a nebo spoléhat na osvědčený monopost, který však možná na soupeře stačit nebude? Ve hře bude totiž opět hodně.
S objevujícími se daty oficiálních prezentací nových monopostů tak bude zajímavé, jak se nejlepší stáj uplynulé sezony rozhodne...