Gascoyne predkladá vlastné návrhy

Marcel Letko, 9. srpna 2008, 10:45 Google+

Technický riaditeľ stajne Force India Mike Gascoyne verí, že obmedzenie testov v priebehu sezóny a zavedenie trvácnejších motorov prospeje nezávislým tímom, aby sa v konečnom dôsledku udržali vo Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gascoyne, Mike

Gascoyne, Mike | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Angličan sa tak pridáva k názoru prezidenta FIA Maxa Mosleyho, ktorý sa snaží o presadenie celkového zníženia nákladov už nejakú dobu a odvoláva sa na skutočnosť, že chce urobiť šport prijateľný aj pre menšie tímy.

Mosleyho návrh, aby výrobcovia dodávali motory zákazníckym stajniam zadarmo, sa stretol s priveľkým skepticizmom. Mike Gascoyne si myslí, že chudobnejším tímom sa dá pomôcť aj iným spôsobom.

"výrobcovia chápu, že potrebujú aj súkromníkov, Inak by sa mohlo stať, že by pretekalo päť továrenských tímov, čo by zrejme nikoho nezaujímalo," podotkol technický šéf Force India.

"Myslím, že potrebujeme obmedziť testovanie v rámci sezóny a zvýšiť celkovú životnosť motorov. Tieto riešenia by mohli pomôcť zredukovať náklady a nepredpokladám, že by niekto prišiel s argumentom, že by to nefungovalo." 

Gascoyne predpokladá, že súčasné výdavky vo Formule 1 sú vyššie než je potrebné, no zároveň uznáva, že dosiahnuť ich redukciu vo veľkých továrenských tímoch nebude jednoduché. 

"Formula 1 určite potrebuje kontrolu výdavkov, ale ako ju docieliť, nám ešte zatiaľ nie je jasné. V súčasnosti disponujeme motormi, ktoré by mali vydržať dva pretekárske víkendy. Možno by šlo ich životnosť ešte o čosi zvýšiť. Myslím, že každý zo súčasných tímov sa s touto myšlienkou dokáže stotožniť."

"Isté je, že F1 malé tímy potrebuje. Súťaž je momentálne extrémne vyrovnaná a aj my sa častokrát kvalifikujeme s menej než dvojsekundovou stratou na najrýchlejšieho. Náš rozpočet pritom dosahuje hodnotu 120 miliónov dolárov, čo je oproti niektorým žalostne málo," dodal Gascoyne.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Gascoyne predkladá vlastné návrhy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Albon toho kvůli technickým problémům dopoledne s novým Red Bullem neujel, nedařilo se ani druhému týmu Hondy

ŽIVĚ: Začíná druhý týden testů v Barceloně - dopoledne nejrychlejší Kubica, Red Bull se rozjížděl pomalu

Carlos Sainz s novým McLarenem MCL35 v Barceloně

McLaren zažil po mnoha letech ten nejlepší začátek předsezónních testů, Seidl je moc spokojený

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Brawn verí v ďalší progres

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud