Fry: F1 nepotrebuje súkromníkov

Marcel Letko, 16. května 2008, 07:05 Google+

Výsledkom rozlúčky Super Aguri s prostredím F1 je ďalšia strata v podobe súkromného tímu. Ich počet sa tak zredukoval na štyri - Williams, Force India a Red Bull Racing a Toro Rosso. Nick Fry z Hondy sa domnieva, že súčasný stav vôbec nie je potrebné navyšovať.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fry, Nick

Fry, Nick | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Podľa Angličana majú v aktuálnej F1 miesto hlavne tímy, za ktorými stoja mocné automobilky. Doba dominancie privátnych stajní jednoducho už skončila.

Fry považuje továrenské tímy za dlhodobejšiu a perspektívnejšiu záležitosť, pretože majú šancu udržať sa v biznise dlhšie ako jeden, či dva roky. Nelichotivo to momentálne vyzerá i s Toro Rosso, ktoré začína byť pre Dietricha Mateschitza nezaujímavým a s veľkou pravdepodobnosťou bude čoskoro bojovať o zotrvanie v prestížnom seriáli.    

"Otázka znie, je v "efjednotke" miesto pre nedostatočne finančne zabezpečený tím? História tohto športu pamätá mnoho stajní, ktoré fungovali na hranici svojich možností a neskôr padli na absolútne dno. Myslím si, že so súkromníkmi to bude vždy tak," uviedol Nick Fry pre Autosport.

Bývalému vodcovi Hondy sa skôr pozdáva myšlienka pritiahnuť pozornosť nejakých významnejších automobiliek.

"Skutočnou misiou Formule 1 je získať záujem Volkswagenu, Audi alebo iných veľkých obchodných spoločností, nie pokúšať sa o prísun nových súkromníkov do biznisu, ktorí môžu beztak skončiť podobne ako stajne Arrows, či Prost. Privátne tímy zväčša vstupujú do F1 s fionanciami, ktoré pokrývajú úvodnú sezónu, ale potom sa trápia, pretože nevedia, či budú pretekať aj druhý, či tretí rok." "Ak ale nedokážu súťažiť, potom tu nemajú čo robiť," vyhlásil Fry.

 

Vytisknout

Diskuze: Fry: F1 nepotrebuje súkromníkov

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Le Castellet: Tesný duel dvoch Fínov

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  4. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  5. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  6. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud