Force India: Pro pokrok bylo klíčové, že jsme nesnižovali náklady na vývoj

Petr Hlawiczka, 31. prosince 2015, 06:30 Google+

Pro letošní úspěch bylo podle Force Indie klíčové to, že nekrátila své náklady na vývoj vozu. Snaží se vytvářet dobré pracovní podmínky, aby si udržela své schopné zaměstnance, o něž usilují okolní továrny špičkových týmů.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 01.01. 23:29) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg s Force Indií VJM08 v Abú Zabí

Nico Hülkenberg s Force Indií VJM08 v Abú Zabí | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Kvůli problémům s financemi indický tým musel vynechat první předsezónní test a do toho druhého nastoupil pouze se starým vozem. Kvůli opožděnému startu se na začátku trápila a novou "B" specifikaci vozu nasadil až ve Velké ceně Británie. Po letní přestávce od závodu v Belgii nasbírala více bodů než Red Bull (97 vs. 91) a v posledních 7 podnicích bodově dokonce překonala i celkově třetí Williams (73 vs. 69).

Klíčové podle jejího provozního ředitele bylo, že nezvolila snadnou cestu ořezání nákladů na vývoj. Součástí procesu bylo stěhování do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, což se velmi příznivě podepsalo na výkonnosti monopostu VJM08.

"Mou filozofií bylo vždy to, že nesmíte zastavit vývoj. Protože když vývoj zastavíte, pak ten čas nikdy nezískáte zpět. Proto jsme stále vyvíjeli a stále jsme vynakládali zdroje, proto aerodynamický tunel šlapal, CFD pracovalo a my jsme testovali díly. Nemohli jsme však tyto díly nasazovat na skutečné auto," popisuje Otmar Szafnauer.

img-responsive

Force India VJM08 s unikátními otvory v nose, které se poprvé objevily při testu v Rakousku | foto: Sahara Force India

"Na počátku sezóny jsme tedy začali s díly z auta ze sezóny 2014, zejména v přední části - ta zadní byla nová. Tuto konfiguraci jsme nikdy netestovali v tunelu, proto šlo o krok do neznáma," pokračuje provozní ředitel Force Indie pro Motorsport.com.

"První konfigurace, kterou jsme měli v tunelu, přišla v Barceloně a pak jsme to všechno dali dohromady v Silverstone - od té doby jsme podávali dobré výkony. Pokud bychom to byli schopni udělat už na počátku roku, kdo ví, jak bychom dopadli. Na začátku roku jsme se ale s výkonnosti trápili," přiznává Szafnauer.

Podle něj k pokroku pomohla také loajalita zaměstnanců a to, že všichni táhli za jeden provaz. Velké týmy kolem nich je ale lákají na větší peníze: "Pokračují v tom, že nám berou lidi. Nacházíme se mezi Red Bullem a Mercedesem, přesně uprostřed, takže to je náročné udržet tu správnou sadu schopností, když máta takové sousedy."

img-responsive

"Silnější týmy v okolí nám neustále přetahujou zaměstnance," postěžoval si Szafnauer | foto: Sahara Force India

"Musíte proto využít strategické a možná netradiční techniky, abyste je udrželi. To je to, o co se pokoušíme. Musíte vytvořit dobré místo pro práci, kdy jste odměňováni za své úspěchy. A myslím, že to je něco, co možná na rozdíl od ostatních můžeme udělat," uvádí provozní ředitel Force Indie.

"Když máte 800 lidí, pak je váš podíl na výkonnosti menší, než když toho musíte hodně udělat. A když toho děláte hodně, pak jsou lidé na konci dne se sebou více spokojeni. Pokud se posouváte kupředu a bojujete se silnějšími, pak se všichni cítí dobře. Ten faktor dobrého pocitu je to, co v týmu potřebujete. Myslím si, že jde o náš způsob, jak si udržet tu správnou sadu schopností a zároveň z lidí, které máme, dostat maximum," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Force India: Pro pokrok bylo klíčové, že jsme nesnižovali náklady na vývoj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 01.01.2016 23:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button si přeje, aby McLaren dosáhl ještě většího pokroku než loni Ferrari

Button doufá, že Honda napodobí pokrok Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud