Rusko a F1

Karel Bařina, 29. října 2003, 14:39 Google+

Moskva se stále snaží přilákat F1, ale pořád není zcela jisté, kdy na Velkou cenu Ruska dojde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Formule 1 se v posledních letech snaží stěhovat do netradičních zemí, už kvůli zákazům tabákové reklamy v zemích Evropské unie. Jednou z možností pro F1 je Ruská federace, především pak hlavní město Moskva.

Iniciativní organizací na straně Ruska je ruská automobilová federace (R-FAST), která se snaží vyjednávat s ruskou i moskevskou vládou o nejrůznějších projektech pro F1. Moskva už v roce 2000 začala po výběrovém řízení podporovat projekt německého architekta Tilkeho ve čtvrti Molzhaninovsky, nedaleko letiště. Poté, co začala výstavba, změnila moskevská radnice názor a dala zelenou projektu Toma Walkinshawa na ostrově Nagatino. Ten však neuspěl a začátkem letošního roku se proto Moskva vrátila k původnímu rozhodnutí.

Jižně od ruské metropole však ožil konkurenční projekt Moskevského kraje, který není závislý na rozhodování města Moskvy. R-FAST podporuje oba projekty s tím, že pokud chce Rusko vybudovat kvalitní prostředí pro motoristický sport, bude potřebovat více dobrých okruhů. Cílem zůstává dostat F1 do Ruska a jestli to nebude v hlavním městě, je to problém Moskvy.

Igor Yermilin (R-FAST): "Vyjednávání v roce 2000 byla odlišná od těch letošních. Formule 1 se za poslední tři roky mnohem více otevřela světu. Byly uzavřeny nové dohody s Bahrajnem, Tureckem a Čínou. I ceny za práva rostou. Moskevská vláda si zcela neuvědomuje, co by mohla Velká cena Ruska přinést Moskvě. Podle nejkonzervativnějších odhadů by malé a střední firmy vydělaly 80 mil. USD, ze kterých by odváděly městské daně. Musíme jim ty výhody ukázat."
Vytisknout

Diskuze: Rusko a F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Montoya zůstavá u Williamsu - anotační foto

Montoya zůstavá u Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud