Legendární Barnard končí s motorsportem

Pavel Stavebník, 6. března 2008, 14:47 Google+

John Barnard znamenal v osmdesátých letech minulého století to stejné, jako v dnešní éře Adrian Newey nebo Rory Byrne. Slavný Brit pomáhal k úspěchu především McLarenu a Ferrari, ale působil i v jiných týmech formule 1. V 61 letech se rozhodl s intenzívní prací skončit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

John Barnard se proslavil v USA s velmi úspěšným strojem označeným K2 a neušel pozornosti Rona Dennise, jenž ho brzy angažoval v McLarenu.

Monopost MP4-1 znamenal revoluci, neboť konstruktér poprvé využil výjimečných vlastností uhlíkových vláken při konstrukci monokoku F1 a společně s McLarenem prožíval nejúspěšnější éru své profesionální kariéry.

Od roku 1987 však vstoupil do služeb Ferrari a přišel s další novinkou, která znamenala zvrat ve vývoji formule 1, poloautomatickou převodovkou s řazením na volantu.

Později spolupracoval ještě s Benettonem, Arrowsem a Toyotou. Posledním počinem ve formuli 1 byla práce pro soukromý tým Alaina Prosta.

V souběhu s působením v F1 pracoval i ve své vlastní společnosti B3, kterou nyní prodal svému bývalému obchodnímu řediteli Johnovi Minettovi a rozhodl se pro odchod do zaslouženého důchodu.

 

Vytisknout

Diskuze: Legendární Barnard končí s motorsportem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa - Räikkönen

Alonso? Ten patří do druhé ligy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud