John Barnard se proslavil v USA s velmi úspěšným strojem označeným K2 a neušel pozornosti Rona Dennise, jenž ho brzy angažoval v McLarenu.
Monopost MP4-1 znamenal revoluci, neboť konstruktér poprvé využil výjimečných vlastností uhlíkových vláken při konstrukci monokoku F1 a společně s McLarenem prožíval nejúspěšnější éru své profesionální kariéry.
Od roku 1987 však vstoupil do služeb Ferrari a přišel s další novinkou, která znamenala zvrat ve vývoji formule 1, poloautomatickou převodovkou s řazením na volantu.
Později spolupracoval ještě s Benettonem, Arrowsem a Toyotou. Posledním počinem ve formuli 1 byla práce pro soukromý tým Alaina Prosta.
V souběhu s působením v F1 pracoval i ve své vlastní společnosti B3, kterou nyní prodal svému bývalému obchodnímu řediteli Johnovi Minettovi a rozhodl se pro odchod do zaslouženého důchodu.