Rozhovor s Patrickem Headem

iM3, 5. března 2008, 12:21 Google+

Patrick Head se před začátkem sezóny rozpovídal o novém modelu FW30, o jezdcích, o svém třicetiletém působení ve stáji Williams a budoucnosti týmu. Vrátí se konečně Williams tam, kde jsme si zvykli jej vídat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Head, Patrick

Head, Patrick | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Zdá se, že tým si během zimního testování vedl dobře. Jaké jsou vaše očekávání do sezóny?
Chceme pokračovat v pokroku. Od roku 2006, kdy jsme byli na dně, se přesunout do pozice vedoucího týmu. Být v pozici, kde se vyhrávají závody a šampionát.

Media spekulují, že Williams by mohl být nejsilnější za dvojkou Ferrari a McLaren. Je to reálné?
Je příliš brzo říkat, kde se budeme nacházet. Ferrari a McLaren udělali od roku 2007 velký pokrok. BMW má pravděpodobně rychlé auto a Renault se taktéž díky Alonsovi posunul. Red Bull vypadá silně, Toro Rosso vytvořilo svůj nejlepší monopost, nesmějí se podceňovat. Také jsme se posunuli, ale nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud nezačne sezóna.

Která vylepšení přinesl FW30 oproti FW29 a jak moc je technicky rozdílný od svého předchůdce?
FW30 byl vyvíjen na základě FW29, ačkoliv systém chlazení je docela jiný. Těžili jsme z devítiměsíčního aerodynamického vývoje původní FW29.

Tým v loňském roce skončil v poháru konstruktérů na čtvrtém místě. Velký postup oproti roku 2006. Mohl by během dvou až tří let bojovat o titul?

Nikdy jsme nestavěli vůz, aby byl čtvrtý. Vždy stavíme na nejvyšší možnou příčku, takže výsledek často závisí na našich schopnostech. Nico bude startovat ve své třetí sezóně, Kazukiho to bude první. Takže jezdci nejsou natolik zkušení, aby se s týmem mohlo počítat v boji o titul. Nicméně máme v úmyslu letos pravidelně navštěvovat pódium. Spolehlivost současné F1 znamená, že tohoto výsledku můžeme dosáhnout pouze, když bude dostatečně blízko špičce.

Nico vstupuje do třetí sezóny a Kazuki bude debutovat. Pracuje se jim spolu dobře?

Ano. Kazuki pravidelně zrychluje, obzvlášť při simulaci kvalifikace na jedno kolo s novými pneumatikami. Očekáváme, že Nico bude týmová jednička, ale Kazuki bude podávat stabilní výsledky.

Rok 2008 je pro Williams významným milníkem. Dodnes startoval v 500 závodech a odjel 50 000 kol. Předpovídali jste tak dlouhou životnost, když jste tým zakládali?

Já nebo Frank jsme na to nemysleli. Trendem dnešních týmů Formule 1 je přijít a odejít. V našich prvních pěti letech bylo finančně náročné přežít, ale naštěstí jsme začali docela brzo vyhrávat závody a šampionáty, to nás finančně zachránilo.

Jaká byla největší změna ve Formuli 1 během vašeho působení?

Míra aktivit se vzrůstajícím rozsahem měnila. Dnes některé týmy berou na závody až 100 lidí. Mnoho z nich nemá s práci na vozech vůbec nic společného, jsou zde jako logistická podpora nebo z marketingových důvodů.

Váš vztah s Frankem Williamsem trvá přes 30 let. Jaký je klíč k úspěchu?

V podstatě máme s Frankem stejný pohled na motoristický sport a oba se staráme o jiné prvky závodů. Já o technickou stránku a Frank a marketing, finance, vztahy s partnery. Naše práce se moc často nekříží.

Předpokládali jste, že dosáhnete na 16 titulů šampióna, když jste zakládali Williams F1?

Ne, vůbec ne, ale oba jsme chtěli dosáhnout maxima.

Kdybyste chtěl vyzdvihnout jeden nejdůležitější element vašeho úspěšného týmu, který by to byl?

Důsledné ponaučení z pobytu na špici. Pochopení, že F1 je v podstatě technický a organizační problém. Schopnost uznat jak moc spoléháme na dovednosti a nadšení našich vývojářů.

Z pětiset závodů, který byl nejvíce uspokojivý?

Vyhrávat závody je uspokojivé, o to se snažíme. Nevyhrávat znamená chybovat. Když je konec závodu, s Frankem už myslíme na budoucnost.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Patrickem Headem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton: Raikkonena nenechám v klidu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud