Rozhovor s Patrickem Headem

iM3, 5. března 2008, 12:21 Google+

Patrick Head se před začátkem sezóny rozpovídal o novém modelu FW30, o jezdcích, o svém třicetiletém působení ve stáji Williams a budoucnosti týmu. Vrátí se konečně Williams tam, kde jsme si zvykli jej vídat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Head, Patrick

Head, Patrick | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Zdá se, že tým si během zimního testování vedl dobře. Jaké jsou vaše očekávání do sezóny?
Chceme pokračovat v pokroku. Od roku 2006, kdy jsme byli na dně, se přesunout do pozice vedoucího týmu. Být v pozici, kde se vyhrávají závody a šampionát.

Media spekulují, že Williams by mohl být nejsilnější za dvojkou Ferrari a McLaren. Je to reálné?
Je příliš brzo říkat, kde se budeme nacházet. Ferrari a McLaren udělali od roku 2007 velký pokrok. BMW má pravděpodobně rychlé auto a Renault se taktéž díky Alonsovi posunul. Red Bull vypadá silně, Toro Rosso vytvořilo svůj nejlepší monopost, nesmějí se podceňovat. Také jsme se posunuli, ale nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud nezačne sezóna.

Která vylepšení přinesl FW30 oproti FW29 a jak moc je technicky rozdílný od svého předchůdce?
FW30 byl vyvíjen na základě FW29, ačkoliv systém chlazení je docela jiný. Těžili jsme z devítiměsíčního aerodynamického vývoje původní FW29.

Tým v loňském roce skončil v poháru konstruktérů na čtvrtém místě. Velký postup oproti roku 2006. Mohl by během dvou až tří let bojovat o titul?

Nikdy jsme nestavěli vůz, aby byl čtvrtý. Vždy stavíme na nejvyšší možnou příčku, takže výsledek často závisí na našich schopnostech. Nico bude startovat ve své třetí sezóně, Kazukiho to bude první. Takže jezdci nejsou natolik zkušení, aby se s týmem mohlo počítat v boji o titul. Nicméně máme v úmyslu letos pravidelně navštěvovat pódium. Spolehlivost současné F1 znamená, že tohoto výsledku můžeme dosáhnout pouze, když bude dostatečně blízko špičce.

Nico vstupuje do třetí sezóny a Kazuki bude debutovat. Pracuje se jim spolu dobře?

Ano. Kazuki pravidelně zrychluje, obzvlášť při simulaci kvalifikace na jedno kolo s novými pneumatikami. Očekáváme, že Nico bude týmová jednička, ale Kazuki bude podávat stabilní výsledky.

Rok 2008 je pro Williams významným milníkem. Dodnes startoval v 500 závodech a odjel 50 000 kol. Předpovídali jste tak dlouhou životnost, když jste tým zakládali?

Já nebo Frank jsme na to nemysleli. Trendem dnešních týmů Formule 1 je přijít a odejít. V našich prvních pěti letech bylo finančně náročné přežít, ale naštěstí jsme začali docela brzo vyhrávat závody a šampionáty, to nás finančně zachránilo.

Jaká byla největší změna ve Formuli 1 během vašeho působení?

Míra aktivit se vzrůstajícím rozsahem měnila. Dnes některé týmy berou na závody až 100 lidí. Mnoho z nich nemá s práci na vozech vůbec nic společného, jsou zde jako logistická podpora nebo z marketingových důvodů.

Váš vztah s Frankem Williamsem trvá přes 30 let. Jaký je klíč k úspěchu?

V podstatě máme s Frankem stejný pohled na motoristický sport a oba se staráme o jiné prvky závodů. Já o technickou stránku a Frank a marketing, finance, vztahy s partnery. Naše práce se moc často nekříží.

Předpokládali jste, že dosáhnete na 16 titulů šampióna, když jste zakládali Williams F1?

Ne, vůbec ne, ale oba jsme chtěli dosáhnout maxima.

Kdybyste chtěl vyzdvihnout jeden nejdůležitější element vašeho úspěšného týmu, který by to byl?

Důsledné ponaučení z pobytu na špici. Pochopení, že F1 je v podstatě technický a organizační problém. Schopnost uznat jak moc spoléháme na dovednosti a nadšení našich vývojářů.

Z pětiset závodů, který byl nejvíce uspokojivý?

Vyhrávat závody je uspokojivé, o to se snažíme. Nevyhrávat znamená chybovat. Když je konec závodu, s Frankem už myslíme na budoucnost.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Patrickem Headem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton: Raikkonena nenechám v klidu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

  2. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud