Z televizní show až do Formule 1

Daniel Šupa, 26. září 2003, 21:29 Google+

Zdá se, že Formule 1 je strojem na nápady, ale ne vždy se jedná o krok správným směrem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Na to, že nové technologie, materiály, konstrukce a jejich využití, je uplatněno poprvé ve Formuli 1 jsme si již zvykli. Že se některé ztratí v propadlišti času, jako krok vedle, je přirozeným vývojem. Za to, že se některé používají v běžném provozu a zvyšují například pasivní bezpečnost a užitné hodnoty vozů, můžeme Formuli 1 obdivovat. Koneckonců představuje špičku motoristického sportu, a také proto je pro nás tak zajímavou.

Co si však myslet o posledních trendech v klasické Formuli 1? Letošní změny systému kvalifikace, testů a připravovaných omezení s motory byly po schválení hromadně odsuzovány. Dramatické okamžiky v závodech však daly FIA za pravdu, alespoň prozatím.

Mnozí si však vzpomenou, že si začátkem roku říkali, že se tam v té staré dobré Formuli 1 asi zbláznili a že se jedná o úplný "Kocourkov". Ve snaze uchvátit pozornost diváků a partnerů se objevily různé nápady, počínaje dvousedadlovým monopostem pro promoakce a konče návrhem Paula Stoddarta, aby se paralelně se závody plnohodnotných F1 konaly i závody těchto monopostů.

Posledním výtvorem radnice v "Kocourkově" je však návrh Eddieho Jordana, který hodlá vybírat jezdce pro své vozy v televizní show a v přímém přenosu. V plánu je představit užší výběr jezdců, kteří se show zúčastní a diváci by měli možnost tipovat svého favorita, který ve společném klání zvítězí. Ten nejlepší by pak mohl do tří let debutovat za tým Jordan při závodu Grand Prix.

„Jednali jsme o tom docela nedávno a věříme, že se tak v příštím roce stane. Eddie Jordan spolupracuje úzce s Bernie Ecclestoneem a hledají způsoby, jak podnítit zájem o Formuli 1,“ prohlásila tisková mluvčí týmu Jordan Grand Prix.

Něco podobného navrhoval nedávno i David Richards, šéf stáje BAR Honda, který by tak vyřešil rozhodování mezi piloty aspirujícími na rýsující se volné místo po Jacquesovi Villeneuvovi. Tehdy šlo však jen o vtip, kterému se však zmíněný Kanaďan vůbec nesmál.

Zajímavé na tom je také to, že s tak originálními nápady nepřicházejí třeba Sir Frank Williams, Jean Todt a nebo Ron Dennis, ale povětšinou šéfové týmů s ekonomickými problémy. Ať už to byly stáje Arrows, Minardi a nebo zmíněný Jordan.

Dějí se to ale věci v té dnešní Formuli 1, že?

Vytisknout

Diskuze: Z televizní show až do Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello připouští týmovou režii - anotační foto

Barrichello připouští týmovou režii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud