Na to, že nové technologie, materiály, konstrukce a jejich využití, je uplatněno poprvé ve Formuli 1 jsme si již zvykli. Že se některé ztratí v propadlišti času, jako krok vedle, je přirozeným vývojem. Za to, že se některé používají v běžném provozu a zvyšují například pasivní bezpečnost a užitné hodnoty vozů, můžeme Formuli 1 obdivovat. Koneckonců představuje špičku motoristického sportu, a také proto je pro nás tak zajímavou.
Co si však myslet o posledních trendech v klasické Formuli 1? Letošní změny systému kvalifikace, testů a připravovaných omezení s motory byly po schválení hromadně odsuzovány. Dramatické okamžiky v závodech však daly FIA za pravdu, alespoň prozatím.
Mnozí si však vzpomenou, že si začátkem roku říkali, že se tam v té staré dobré Formuli 1 asi zbláznili a že se jedná o úplný "Kocourkov". Ve snaze uchvátit pozornost diváků a partnerů se objevily různé nápady, počínaje dvousedadlovým monopostem pro promoakce a konče návrhem Paula Stoddarta, aby se paralelně se závody plnohodnotných F1 konaly i závody těchto monopostů.
Posledním výtvorem radnice v "Kocourkově" je však návrh Eddieho Jordana, který hodlá vybírat jezdce pro své vozy v televizní show a v přímém přenosu. V plánu je představit užší výběr jezdců, kteří se show zúčastní a diváci by měli možnost tipovat svého favorita, který ve společném klání zvítězí. Ten nejlepší by pak mohl do tří let debutovat za tým Jordan při závodu Grand Prix.
„Jednali jsme o tom docela nedávno a věříme, že se tak v příštím roce stane. Eddie Jordan spolupracuje úzce s Bernie Ecclestoneem a hledají způsoby, jak podnítit zájem o Formuli 1,“ prohlásila tisková mluvčí týmu Jordan Grand Prix.
Něco podobného navrhoval nedávno i David Richards, šéf stáje BAR Honda, který by tak vyřešil rozhodování mezi piloty aspirujícími na rýsující se volné místo po Jacquesovi Villeneuvovi. Tehdy šlo však jen o vtip, kterému se však zmíněný Kanaďan vůbec nesmál.
Zajímavé na tom je také to, že s tak originálními nápady nepřicházejí třeba Sir Frank Williams, Jean Todt a nebo Ron Dennis, ale povětšinou šéfové týmů s ekonomickými problémy. Ať už to byly stáje Arrows, Minardi a nebo zmíněný Jordan.
Dějí se to ale věci v té dnešní Formuli 1, že?