Dá se logicky předpokládat, že po definitivní dostavbě nového špičkového sídla týmu ve Wokingu, může vedení upnout všechnu svoji pozornost na kvalitní výkony na okruzích, které jsou tím, co McLaren Mercedes potřebuje především.
V týmu panuje přísný systém kontroly, kterou je podle bývalého pilota Kimi Raikkonena Dennis až posedlý. Když se k tomu přidá finanční zázemí, produktivita a lidské schopnosti, měl by stroj na úspěch fungovat výborně.
Konkurence však také pracuje naplno a především v aerodynamických tunelech tráví její konstruktéři stále více času. Testovací pilot Gary Paffett si myslí, že síla McLarenu spočívá ve využití dat získaných na simulátoru a při testech na rovinkách.
„Vývoj letošního MP4-22 započal uprostřed loňského roku. Pracovali jsme na jeho přípravě velmi tvrdě a na začátku roku se ukázali ve slibné formě. Od té doby jsme odvedli další kus práce, především na simulátoru, který je středem mé práce."
Stáje souhlasily s omezením testů, proto se více času tráví u počítačů a méně na samotných okruzích. Do loňského roku zřejmě nejvíce ze simulací profitoval Renault, teď se zdá, že McLaren našel kvalitnější výstupy.
„Loni jsme měli na dráze při testech dva vozy, letos jen jeden, více spoléháme na simulace a testy na rovinkách. Testy na rovinkách slouží především pro vyhodnocení aerodynamiky, ujišťujeme se, že naše vstupní poznatky pro práci v aerodynamickém tunelu jsou shodné se skutečností na okruhu."