Dlouhá léta dával šéf týmu Flavio Briatore na odiv efektivitu stáje. Na rozdíl od Ferrari či McLarenu trávili méně času na dráze a více simulacemi v počítači a v aerodynamickém tunelu. Špičkový tým však ztratil kontakt se špičkou. Co bylo důvodem?
Šéfinženýr stáje z Enstone Pat Symonds přiznal, že nebylo snadné najít přesnou příčinu, ale stále více bylo zřejmé, že je na vině aerodynamika. Ta byla přitom paradoxně v minulosti velmi silnou stránkou francouzských monopostů.
„Pokud dáme do našeho simulátoru závodního okruhu data z aerodynamického tunelu, dosahujeme časy srovnatelné s Ferrari a McLarenem," připustil Symonds. Na dráze je však vůz daleko pomalejší a Fisichella s Kovalainenem bojují s týmy středu pole.
„Nemám rád slova jako arogance nebo domýšlivost, ale zdá se, že se jim nebudu moci vyhnout. Po několik roků jsme se dívali na náš aerodynamický tunel jako na vynikající prezentaci chování vozu na dráze. Nekontrolovali jsme tolik naše výstupy a později nevěřili náznakům, že by nás mohl poslat dolů. Nyní se tak bohužel stalo."