Nešlo pouze o velikost a pozici, což je dáno technickými předpisy, ale především o jejich správnou funkci. Komisařům pomáhal vždy jeden jezdec z každého týmu, jenž usedl do kokpitu pod bezpečnostní pásy.
Komisaři za ním psali číslice na bílý papír a jezdec je musel být schopen nahlas, bezchybně a okamžitě přečíst.
Ředitel závodu nominovaný ze strany FIA Charlie Whiting k tomu uvedl: „Modrá vlajka znamená "ukliď se z cesty", což má ale smysl, pokud jezdec vidí někoho za sebou v zrcátcích. Abychom ověřili, že to funguje, přistoupili jsme k tomuto testu.“
Jeden z prezidentů asociace jezdců byl reakcí FIA na poslední kritiku chování jezdců o kolo zpět potěšen. „Někteří soupeři nejsou v uvolňování cesty právě rychlí a pak se vymlouvají, že nikoho za sebou neviděli,“ uvedl Mark Webber, pilot Red Bull Racing.
Dá se předpokládat, že pokud se znovu objeví otálení s uvolněním dráhy rychlejšímu jezdci předjíždějícímu o kolo, bude FIA trestat nekompromisně.