Peter Sauber měl vždy nos na dobré piloty a nikdy nezažil totální propadák, přestože vždy hospodařil se skromným rozpočtem. Nejlepší sezónu zažily, tehdy zeleno-modro-bílé, vozy Sauber s motory Ferrari v roce 2001, kdy tým angažoval prověřeného Heidfelda a podceňovaného Räikkönena. Od té doby to šlo se Sauberem z kopce, do F1 ve velkém nastoupily automobilky a začaly "závody v utrácení". Sauber nakonec neměl na výběr a svůj tým prodal německé automobilce BMW. A zlepšení bylo hned znát, přestože většina zaměstnanců je dodnes na svých místech. Přišly peníze, lepší vybavení, zajímavější technologie.
Peter Sauber pro švýcarské noviny Blick: "Po celá léta našeho soukromého týmu jsme se potýkali s omezenými možnostmi. Rozpočet nám vždy bránil ve vyhoupnutí se na absolutní špičku. Ale vždy jsem věděl, že zaměstnávám samé schopné lidi. Dnes je to vidět."