Současná situace vývoje nasvědčuje tomu, že v roce 2008 bude na startu 12 týmů, z toho jich bude šest továrních a šest soukromých, kteří si budou muset za motory platit.
Více v rozložení sil může nastínit už příští sezona, ale u Cosworthu si stále více uvědomují, že bez silného partnerství a přílivu finančních prostředků do vývoje je jejich současná situace neudržitelná.
„Pro soukromou společnost je situace v F1 stále obtížnější. Pokud se rozhodnou zásobovat výrobci druhé týmy, nevypadá naše budoucnost v F1 právě dobře,“ připustil výkonný ředitel Bernard Ferguson.
Zákaznické motory dlouhodobě poskytuje Ferrari, ke kterému se již loni přidala Toyota, letos také druhý japonský výrobce Honda. Od příštího roku má zájem dodávat motory i Renault. Pouze na svůj vlastní tým se soustředí už jen BMW a Mercedes.
Jedinou šancí pro Cosworth, jak zůstat v F1 v konkurenceschopné pozici, je zásobovat zákaznickými motory více týmů, které by se dělily o náklady na vývoj. Rozšiřováním palety cenově dostupných továrních motorů však automobilky jediného soukromého konkurenta z paddocku postupně vytláčí, a to i přestože postavil pro letošní sezonu velmi konkurenceschopný motor a do svého boje o zákazníka dává maximum...
Foto: annimages.com