Poslední třetina kvalifikační hodiny se vyznačuje tím, že zbývající nejrychlejší jezdci projíždějí palivo, aby v jejím závěru měli v nádržích co nejméně benzínu, tedy co nejlehčí vůz. Poté s novými gumami bojují v jediném letmém kole o pole position.
„Jsem přesvědčen, že do úplně posledního kola se ani nejedná o kvalifikaci,“ říká pilot stáje Red Bull a znovu opakuje svá slova před úvodem sezony, kterými rozporoval kombinaci části startovního pole bez možnosti dotankování paliva a části pole s možností volit strategii libovolně.
„Na pole position by měl stát ten nejrychlejší, pokud se někomu líbí toto řešení, může jména losovat,“ uvedl DC, ale podrobnosti návrhu zatím blíže nespecifikoval.
Týmu Red Bull se zatím příliš nedaří, což také v poslední době Skot několikrát připustil. Sám vidí příčinu v několika faktorech.
„Ztratili jsme hodně času před sezonou díky potížím s přehříváním vozu, a také přechod na jiného dodavatele motorů sehrál významný vliv. Ve Formuli 1 jsou takové změny vždy náročné.“
Přesto je David Coulthard přesvědčen o tom, že čeká tým v příští sezoně velký kvalitativní posun.
Foto: Red Bull