Briatore by kvalifikaci ještě vylepšil

Karel Bařina, 28. března 2006, 08:27 Google+

Od letošní sezóny se ve Formuli 1 používá tzv. vyřazovací systém, který přináší ježdění během celé kvalifikace a zajímavou podívanou pro diváky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Briatore, Flavio

Briatore, Flavio | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jezdci na rozdíl od předchozích ročníků v kvalifikaci nejedou pouze jedno měřené kolo. Navíc je hodinová kvalifikace rozdělena do tří částí, z nichž v kažé vypadnou ti nejpomalejší a zařadí se na konec startovního pole. Nikdo tak nemůže vyčkávat na závěr.

"Myslím, že vyřazovací systém je hodně dobrý a napínavý, hlavně pro diváky," hodnotí nový systém Flavio Briatore, šéf stáje Renault. "Ale pořád nejsem spokojený se začátkem poslední části kvalifikace. Jezdíme pořád dokola bez rozumného důvodu. To rozhodně zajímavé není. FIA by to mohla ještě vylepšit. Myslím, že poslední fáze by měla být také jen patnáctiminutová a tankovalo by se před jejím začátkem. Ale kolik každému zbyde paliva, s tím půjde do parc-fermé a na start závodu. To co děláme teď, to nedává smysl."

V závěrečné fázi kvalifikace totiž jezdí nejrychlejších deset jezdců. Na rozdíl od předchozích částí se nejede s lehkými vozy, ale všichni musí mít natankováno tolik, kolik budou mít na startu závodu. Kdo co spálí během této části kvalifikace, to je mu před startem závodu znovu doplněno. A právě to se nelíbí Briatoremu, protože jezdci jsou celých dvacet minut na trati, ale místo zajíždění rychlých časů hledají kompromis mezi šetřením motoru a co největší spotřebou paliva, aby měli v posleních minutách co nejlehčí vůz pro svoje nejrychlejší kolo. Proto by Flavio Briatore dotankování paliva po kvalifikaci zrušil.

Foto: Renault F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Briatore by kvalifikaci ještě vylepšil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

GP ITÁLIE: Prohlášení po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

GP ITÁLIE: McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

GP ITÁLIE: Red Bull dál tápe, trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Max Verstappen slaví své 60. vítězství po zádově v Kanadě

První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Logan Sargeant v F1 končí

Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

Dominance Red Bullu se vytrácí

Přijde Red Bull o vedení? Marko označil výsledek GP Holandska za alarmující, reaguje na to i Max

Charles Leclerc byl svým umístěním příjemně překvapen

PROHLÁŠENÍ po závodě: Nadšení, zpytování a odhodlání se zlepšit

Lewis Hamilton se pokoušel minimalizovat ztrátu, nakonec mu nejrychlejší kolo nevydrželo

GP HOLANDSKA: Norris topí pod kotlem, domácímu idolu nedal šanci

Lewis Hamilton určitě cítí obrovské rozčarování

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Špička čeká tuhý boj, ostatní se chtějí poprat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Malajsie (Sepang)

Tovární týmy v F1 i po roce 2008!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Nadšení, zpytování a odhodlání se zlepšit

  2. GP HOLANDSKA: Norris topí pod kotlem, domácímu idolu nedal šanci

  3. Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

  4. Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

  5. První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

  6. GP ITÁLIE: McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud