Jezdci na rozdíl od předchozích ročníků v kvalifikaci nejedou pouze jedno měřené kolo. Navíc je hodinová kvalifikace rozdělena do tří částí, z nichž v kažé vypadnou ti nejpomalejší a zařadí se na konec startovního pole. Nikdo tak nemůže vyčkávat na závěr.
"Myslím, že vyřazovací systém je hodně dobrý a napínavý, hlavně pro diváky," hodnotí nový systém Flavio Briatore, šéf stáje Renault. "Ale pořád nejsem spokojený se začátkem poslední části kvalifikace. Jezdíme pořád dokola bez rozumného důvodu. To rozhodně zajímavé není. FIA by to mohla ještě vylepšit. Myslím, že poslední fáze by měla být také jen patnáctiminutová a tankovalo by se před jejím začátkem. Ale kolik každému zbyde paliva, s tím půjde do parc-fermé a na start závodu. To co děláme teď, to nedává smysl."
V závěrečné fázi kvalifikace totiž jezdí nejrychlejších deset jezdců. Na rozdíl od předchozích částí se nejede s lehkými vozy, ale všichni musí mít natankováno tolik, kolik budou mít na startu závodu. Kdo co spálí během této části kvalifikace, to je mu před startem závodu znovu doplněno. A právě to se nelíbí Briatoremu, protože jezdci jsou celých dvacet minut na trati, ale místo zajíždění rychlých časů hledají kompromis mezi šetřením motoru a co největší spotřebou paliva, aby měli v posleních minutách co nejlehčí vůz pro svoje nejrychlejší kolo. Proto by Flavio Briatore dotankování paliva po kvalifikaci zrušil.
Foto: Renault F1 Team