Schumi je zastáncem V8

Karel Bařina, 13. ledna 2006, 08:34 Google+

Michael Schumacher testoval nový osmiválcový motor v loňském Ferrari F2005 už v prosinci a tento týden v Jerezu. Na rozdíl od de la Rosy tvrdí, že V8 přináší více zábavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Rubens Barrichello

Sdílejte článek

Odpůrci V8 kritizují FIA za omezování výkonu motoru, když současně neomezuje přítlak vozů. Tím se přibližují rychlosti na rovinkách a v zatáčkách, čímž se zkracuje brzdná dráha a ubývá prostoru pro předjíždění. Na druhou stranu se podle většiny pilotů slabší motor projevuje tím, že každá jezdecká chyba či nepřesnost je výrazněji potrestána malou rychlostí na rovince.

"Myslím, že nejdůležitější je uvědomit si, že výkon bylo nutné omezit," hájí rozhodnutí FIA Michael Schumacher. "V posledních letech jsme už omezovali aerodynamiku i pneumatiky. Děláme všechno proto, aby rychlosti v závodech klesaly, ale pořád se nám zvedá výkon motoru. Když se navíc zlepšuje přilnavost pneumatik, rychlost narůstá strašně rychle. Jsem rád, že FIA takto rozhodla."

"Pokud jde o radost z řízení, nemusíte se ničeho obávat. Je to teď tak trochu jako malá motokára. Dříve vás dopředu tlačilo hrozné monstrum, kvůli kterému se auto nedalo pořádně řídit, protože pneumatiky nedokázaly tu sílu přenést. Dnes je auto mnohem konzistentnější, lepší. Je s ním velká zábava. Jezdecký styl se trochu změní, motory půjdou do vyšších otáček a já z toho mám radost. Řízení Formule 1 jsem si doopravdy užíval kdysi dávno a teď je to zpět!"

Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Schumi je zastáncem V8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher: Nové Ferrari bude dobré

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud