Technický ředitel Hondy Geoffrey Willis na straně jedné novou kvalifikaci vítá, na straně druhé odhaluje její chyby a navrhuje úpravu. Willis očekává od nového formátu ještě větší možnosti taktizování, než dosud při letmých kolech.
„Pro přední jezdce nebude problém startovat z Top10, v jiné pozici budou jezdci na hranici první desítky.“ Deset nejrychlejších totiž nebude moci před závodem dotankovat vozy podle potřeby, naopak jezdci od 11. místa tuto možnost budou mít.
Willis proto předpokládá v závěrečné fázi kvalifikačního měření sil taktizování s palivem a váhou vozu. Proto přišel Geoff s návrhem dodatku. Za každé rychlé kolo odjeté v kvalifikaci by si mohli jezdci dotankovat adekvátní díl paliva.
Rychlé kolo by bylo určeno procentuálním dílem času konečné pole position. Tím by byli piloti ještě více motivováni celou závěrečnou 15minutovku strávit na dráze a současně jezdit velmi rychlá kola.
To však přináší riziko poruchy motoru a při požadavku na spolehlivost dvou závodů tak stojí tým a jezdec před různými možnostmi a řadou voleb.
Z pohledu diváka však nemálo odborníků varuje před přílišnou komplikovaností a dá se říci, že podobná úprava by vnesla do kvalifikačního systému ještě více proměnných a tedy i nežádoucích zkreslení a otazníků.
Foto: BAR Honda