Pokud bude ve středu návrh schválen i na grémiu FIA, čeká nás pravděpodobně od nové sezony opět napínavá kvalifikace.
Ta bude rozdělena do tří částí, 15 + 15 + 30 min. Po první bude vyřazeno z dalších bojů pět nejpomalejších jezdců, obdobně i po druhé patnáctiminutovce.
Do závěrečných bojů nastoupí jezdci s přesně zváženým množstvím paliva, se kterým budou po doplnění startovat i do závodu.
Nejlepší čas je logicky možné dosáhnout s co možná nejmenším množstvím paliva, dá se tedy předpokládat, že za normálních podmínek bude nejrychlejších deset vozů kroužit po dráze, přičemž v závěru jezdci přezují na nové pneumatiky a budou honit každou tisícinu vteřiny.
"Doplněním původního paliva budou jezdci motivováni neustále kroužit po okruhu," vysvětluje Max Mosley.
Kromě prvních deseti vozů bude moci zbytek startovního pole do závodu natankovat palivo podle aktuální situace a zvolené závodní strategie.
S kvalifikací na GP Číny 2005 tak s největší pravděpodobností nadobro skončilo období letmých kol, která zapříčinila přes prvotní optimismus nižší sledovanost televizních přenosů a nezájem diváků.
Foto: Jordan Grand Prix