PROHLÁŠENÍ po závodě v oranžovém pekle

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 4. září 2022, 16:50 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v Zandvoortu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.09. 10:28) Napište svůj názor
Max Verstappen slaví vítězství v závodě v Maďarsku

Max Verstappen slaví vítězství v závodě v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Nebyl to jednoznačný závod a museli jsme na to šlapat, byl tu safety car, virtuální safety car, udělali jsme správná rozhodnutí. Vždycky tam je otazník, ale vyšlo to velmi dobře. Jakmile jsme přezuli na měkké, opět jsem měl skvělou rychlost. To předjetí po restartu jsme si načasovali velmi dobře, při výjezdu z poslední zatáčky a nakonec jsme se dostali dopředu. Je to neskutečné tu opět vyhrát. Zvítězit v domácí velké ceně je velké. A letos jsem na to musel makat ještě víc. Neuvěřitelný víkend a jsem moc rád, že máme závod v Nizozemí zpět v kalendáři. Ti fanoušci, je to neskutečné.

Sergio Pérez, 5. místo
Samozřejmě pro tým je to skvělý den, ale pro mě to nebylo nejlepší. Trápil jsem se s opotřebením pneumatik v prvním i druhém stintu a neměl vyvážení podle představ. Byl to hektický závod s incidenty v boxové uličce, ale měl jsem štěstí, že jsme si nepoškodil přední křídlo, když jsem přejel přes tu pistoli na kola. I přes ty potíže jsme získali dost bodů. Hodně si toho dnes s sebou odvážíme a je spousta, co musíme z naši strany nejprve analyzovat a pochopit, abychom se v Monze vrátili silnější.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to obrovský závod plný očekávání a tlaku. A také byl náročný strategicky. První virtuální safety car a potom safety car. Zajet s Maxem z vedení 12 kol před cílem, kdy se dostal za oba Mercedesy, byl to velký risk, ale co vidíte, je tak 10 %, zbytek se děje za oponou a díky týmu je to všechno možné. Zvládli to na velmi vysoké úrovni a právě podpora týmu a jejich úsilí výhry jako tuhle umožňuje. Celkově to bylo fantastické. Výkon týmu, oba jezdci jeli od začátku víkendu skvěle. Checa bohužel po restartu předjel Carlos a s odstupem si myslím že jsme to měli s ním a středními pneumatikami udělat jinak, ale jel skvělý závod. Jsme v dobré pozici a spokojeni, i když neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil. Jedeme závod od závodu a nenecháváme se unést přemýšlením příliš dopředu. Příští víkend je tu Monza, těšíme se a snad si přivezeme trošku té formy i tam.

MERCEDES

George Russell, 2. místo
Co se předjetí Lewise týče, rádi to necháváme hodně těsné, víte jak, vždycky. Jako tým jsme dnes ukázali neskutečnou rychlost. Vím, že výsledek nakonec není úplně to, v co jsme doufali, ale dává nám to sebejistotu a naději ve snahách jít kupředu.

Lewis Hamilton, 4. místo
Dnes nás zkoušel virtuální safety car i safety car. Myslím, že strategie i auto bylo do té doby dobré, zastávky v boxech fantastické, nejlepší letos a to mě nabudilo. Zvlášť v roce jako letos, kdy jsem od loňské Saúdské Arábie nevyhrál a je to jako na houpačce. Takže být tak blízko... Ale safety car nám nepomohl, ale kluci makali a já doufal, že to může být double. Ale nevyšlo to a to propadnutí, byl jsem v tu chvíli hodně emotivní a omlouvám se týmu za ty řeči do rádia, bylo toho v tu chvíli na mě příliš. Ale myslím, že oni to vědí. Na dnešek se chci dívat jako na sklenici napůl plnou, od minule jsme se trápili a bojovali jsme tu s Red Bully a často byli nejrychlejší. Bez safety caru jsme je mohli nahánět a bojovat o výhru při jedné zastávce v boxech, což si nemyslím, že by ostatní zvládli. Takže spousta skvělých věcí, které si odtud vezeme, auto konečně funguje. Pokud to tak bude i dál, budeme jim dýchat na záda a vyhrajeme.

Toto Wolff, šéf týmu
Nejprve... Lewis byl vepředu, takže s tím zajetím do boxů byl problém. Můžete udělat dvě věci. Zajet s Lewisem vyměnit pneumatiky a ztratit pozici na trati proti Verstappenovi a nechat George venku. Je to špatné. Nebo můžete zajet s oběma jezdci do boxů - to je taky špatné. Takže to stálo za to zariskovat. Bohužel to nevyšlo. Neměl jsem slov, co se dělo. Cunoda vyjel s problémem z boxů, potom musel zastavit a byl z toho virtuální safety car. Myslím, že máme nastavena pravidla - někdy vám hrají do karet a jindy naopak ne. Jakmile se těch pravidel držíme, je to závodění. Myslím, že rozhodnutí závodního ředitelství byla správná, ale jde o to auto, které to způsobilo a které už tam nemělo co dělat.

FERRARI

Charles Leclec, 3. místo
Abych pravdu řekl, získat víc bylo velmi náročné. Měli jsme trošku smůlu s načasováním virtuálního safety caru. Nevím, jestli by to ale něco změnilo. Max byl dnes příliš rychlý. A potom tu byl Mercedes, který na tvrdé sadě létal. My jsme se s tvrdými trošku trápili, takže se na to musíme podívat.

Carlos Sainz, 8. místo
Dnes to byl náročný závod a nevyšlo nám to. Nastavení, které jsme zvolili nefungovalo podle očekávání a po menším poškození po startu s Hamiltonem nám chyběla rychlost. Samozřejmě nás hodně stála první zastávka a potom jsem dostal penalizaci za nebezpečné vypuštění z boxů, i když nebylo nic, co jsem mohl udělat jinak, protože jsem se snažil vyhnout mechanikovi McLarenu přede mnou. Náročný závod a nyní se soustředíme na ten domácí v Monze.

Mattia Binotto, šéf týmu
Nemůžeme být dnes spokojeni. Po dobré kvalifikaci auto nemělo rychlost na výhru a bohužel to v poslední době není poprvé. Musíme vše analyzovat detailně, protože rozdíl mezi výkonem v kvalifikaci a závodě ukazuje, že jsme nezvládli využít celý potenciál vozu. Nyní jedeme na Monzu, kde čekáme vřelé přivítání od Tifosi. Víme, že na jejich podporu můžeme spoléhat a bude skvělé vidět zase plné tribuny, když loni byla návštěvnost omezena kvůli Covidu. Uděláme maximum, abychom učinili naše fanoušky pyšnými, i když víme už teď, že to nebude jednoduchý závod, vzhledem k rychlosti našich soupeřů.

ALPINE

Fernando Alonso, 6. místo

Dobrý závod, získali jsme dost bodů a dojeli šestí. Pár míst jsme samozřejmě ztratili na startu, ale zvládli jsme to napravit a pro tvrdou sadu jsme zastavili brzy. Rychlost je dobrá a děláme pokroky. Jediná chvíle, kdy jsem měl pocit, že mohu chvilku relaxovat bylo po přezutí na měkké, kdy to vypadalo dobře. Ale přišel safety car a všechno bylo jinak. Musel jsem tvrdě bojovat až do posledního kola proti těm na novějších pneumatikách a bylo to jako kvalifikace. Je to pro tým dobrý výsledek a desáté body v řadě, takže jen takhle dál i příště v Itálii. 

Esteban Ocon, 9. místo
Jsem rád, že jsme získali body a po zklamání v kvalifikaci to je dobré. Opět jsme získali víc než McLaren, což je pozitivní v našem boji v tabulce konstruktérů. Já měl skvělý start, získal pár míst na začátku, což umožnilo bojovat o body. Vždy můžete udělat víc, takže se na to podíváme a uvidíme, kde se příště můžeme zlepšit, abychom příště získali ještě víc. Další závod je tu už za pár dní a těším se na Monzu, ten okruh miluji a našemu autu asi i bude sedět víc. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Jsme rádi, že jsem navýšili náskok na čtvrté místo v konstruktérech. Byl to náročný úkol dostat se dopředu s oběma vozy na body, ale zvládli jsme to. Strategie byla obranná, využili jsme zkušenosti z pátku a pomohlo to jezdcům získat body. Fernando jel skvělý závod a zdržel na konci Landa. Esteban také odvedl fantastickou práci a dovedl cenné body. Těšíme se na Monzu, cílem je opět získat body a nevidím důvod, proč by to po dvou víkendech jako tyhle, nemohlo vyjít. Skvělá práce všech v týmu.

MCLAREN

Lando Norris, 7. místo
Náročný závod, ale myslím, že dobrý. Dali jsme do toho vše. Myslím, že jsme měli slušnou rychlost. S oběma Alpine jsou to náročné souboje, mohou si víc hrát se strategií a zdržet mě. Bylo to těžké, takže jsem spokojen. Šesté místo by bylo to nejlepší, co bychom mohli získat. Takže jsme jen pozici pozadu. Ztratili jsme pár boxů na Alpine, ale oni z auta v tuto chvíli dostávají víc než my. I tak jsme s ostatními věcmi spokojen. Budeme se dál snažit a příště se pokusíme zůstat před nimi.

Daniel Ricciardo, 17. místo
Bylo jasné, že kvůli startovní pozici a charakteristice trati, to bude náročné. První kola nebyla špatná. Myslím ž jsme pár pozic získali, ale start zezadu je těžký a moc toho nezvládnete, pokud ve výkonnosti není velký rozdíl, abyste mohl lehce předjíždět. V čistém vzduchu jsem cítil, že mám trošku větší rychlost, ale nikdy to netrvalo příliš dlouho. Takže další náročný víkend. Už se díváme na Monzu, kde se pokusím přivést trošku té loňské magie.

Andreas Seidl, šéf týmu
Lando zajel dobrý závod. Safety car byl pro něj trošku smolný, musel znovu do boxů, aby se mohl bránit autům, která udělala to samé. To nás stálo pozici proti Fernandovi na novějších pneumatikách, který mohl jet až do cíle. Daniel, ze sedmnáctého místa je to na této trati vždy náročné a bohužel nepřišly příležitosti, aby se posunul. Tým tvrdě pracoval a stratégové udělali dobrá rozhodnutí a mechanici předvedli skvělé zastávky. Dva závody tohoto "trojvíkendu" za námi. Za pár dní jedeme na Monze. Tam se těšíme. Ale klobouk dolů před Zandvoortem a holandskými fanoušky před show, kterou tu připravili. Skvělý závod a úžasná atmosféra.

Aston Martin

Lance Stroll, 10. místo
Celkově to byl dobrý a pozitivní víkend. Jen jsme měli smůlu s načasováním safety caru. Bez něj bychom bojovali o sedmé místo. Ale v autě jsem se cítil opravdu sebevědomě, což je skvělé znamení pro zbytek sezony, na který se těším.

Sebastian Vettel, 14. místo
Byl to složitý závod, ve kterém jsme neměli tempo. Asi jsme mohli skončit výš, ale to bychom nesměli startovat tak vzadu. Pokusili jsme se zdolat vozy před námi brzkou zastávkou. Tahle strategie by fungovala, jenže ta zastávka byla velmi pomalá. Poté jsem ztratil spoustu času za Zhouem nebo Albonem. Následně jsme bojovali s Mickem, přičemž já si ten souboj užil. Nebyl to ale můj a ani Mickův den. Bylo to náročné, ale tak to někdy chodí.

Zástupce týmu se nevyjádřil 

ALPHATAURI

Pierre Gasly, 11. místo
Skončit těsně za body není nikdy dobrý pocit, snažil jsem se ze všech sil, abych se dostal do TOP 10, ale nemyslím, že bychom disponovali rychlostí, která by mi to umožnila. Ve srovnání s vozy kolem nás trocha výkonu chybí, navíc jsem ztratil nějaký čas v prvním stintu, pak jsem bojoval na žlutých uprostřed DRS vláčku. Myslím, že si z tohoto víkendu nějaká pozitiva odnést mohu, věděli jsme, že to bude trať, na níž budeme muset bojovat, tempo na tvrdých pneu vypadalo konkurenceschopně. Nyní míříme do Monzy na poslední evropský závod, kde se, jak doufám, vrátíme v silnější formě.

Juki Cunoda, odstoupil
Prožil jsem neuspokojivý den, protože ze závodního hlediska vypadala naše rychlost dobře a doufal jsem, že skončím na bodech. Na začátku závodu jsem se propadl o pár míst dozadu, ale pomalu jsem postupoval zpět a opravdu jsem si byl jist, že bych mohl skončit v TOP 10. Bohužel, když jsem si zajel pro tvrdé pneumatiky, cítil jsem nějaký problém na voze, tým ale na nic nepřišel, tak mě povolali opět do boxů k další výměně. Po návratu na trať jsem ale pořád cítil, že něco není v pořádku, což mi tým rádiem potvrdil a vybídl mě, abych vůz odstavil.

Claudio Balestri, hlavní inženýr výkonu vozů
Cílem dnes bylo získat body, bohužel to nevyšlo. Začali jsme s oběma vozy na měkké směsi a věděli jsme, že s nimi musíme nakládat opatrně. Ztratili jsme pozice ve prospěch Ocona a Strolla, v prvním stitnu byl Juki jedenáctý a Pierre o místo za ním. Jeho pneumatiky trpěly při jízdě v závěsu více, proto přišel o pozici ve prospěch Alonsa, takže po několika kolech jsme ho povolali do boxů na středně tvrdou směs, totéž řešení jsme zvolili i u Jukiho. Ale na žlutých pneu jsme nebyli schopni zachytit tempo vozů Alpine. Kdy jsme viděli, že ostatní týmy jsou na tvrdých pláštích konkurenceschopné, povolali jsme do boxů Gaslyho a Juki měl nadále kroužit na trati v delším prostředním stintu. Jakmile jsme zjistili, že bíle označené pneu fungují, rozhodli jsme se pro zastávku u Jukiho. Po opuštění boxů hlásil něco podivného v zadní části vozu, povolali jsme ho k další zastávce, vyměnili pneumatiky, ale hned poté se jeho vůz porouchal. Momentálně tento problém vyšetřujeme. 

Když byl na konci závodu nasazen safety car kvůli Bottasovi, rozhodli jsme se ponechat Pierra na trati, aby měl volnou cestu a zavolali ho k výměně o kolo později. Pierre byl na 11. místě hned za Strollem na stejné směsi, ale Aston Martin byl v poslední zatáčce hodně rychlý, takže se přes něj Pierre nedostal a nebodoval. Nyní musíme naše myšlenky upřít na přípravu na další závod v Monze.

WILLIAMS

Alexander Albon, 12. místo
Myslím, že jsme tu dnes neměli velká očekávání, takže jsme dokázali, že nejsme daleko od bodů. Od okruhu s velkým přítlakem jsme si moc neslibovali, takže je to pozitivní a do budoucna se jich nebudeme tak obávat a můžeme se soustředit na boj o body. S vozem jsem byl i přes nedostatek rychlosti spokojen. Stále máme co hledat (rychlost auta) ale můžeme na tom pracovat, vyladit, co už máme a poznat omezení vozu. Nejsou do body, ale dobrá práce.

Nicholas Latifi, 18. místo
Závod, který chci zapomenout. Trápili jsme se s rychlostí a pro mě je trošku matoucí proč tolik. Kvůli problému v kvalifikaci jsem neměl šanci dovědět se, kde bychom jinak byli. Takže se musíme poučit. 

Dave Robston, šéf výkonnosti vozu
Myslím, že můžeme být se závodem spokojeni. Bylo hodně variant strategií, vypadalo to, že se podle předpovědi dají využít všechny tři sady pneumatik. Safety car to trošku promíchal a dal šanci na změnu strategie. My si vedli dobře na střední sadě a našli rytmus i na tvrdé, potom safety car přinesl příležitost přezout Alexe na měkké. Nezískali jsme body, safety car nám v tom nepomohl, protože Gasly dostal boxy "zdarma". I tak jsme ale porazili Haas a Alfu Romeo a také McLaren a Aston Martin, je škoda dojet za Pierrem podruhé v řadě, ale měl dobrý závod a odstartoval o čtyři místa před Alexem. Snad se to příští víkend otočí.

HAAS

Mick Schumacher, 13. místo
Neměli jsme nejlepší zastávky v boxech - myslím, že problém byl v předním zvedáku, který se nespustil, takže dle mého názoru nás tenhle moment vyřadil z bojů o body. Každopádně ale bylo fajn být tady a závod i na konci pole jsem si užil, když jsem bojoval se Sebastianem, je to pokaždé skvělé. Takové věci se stávají, teď je třeba vyhlížet další možné body v závodech, které přijdou.

Kevin Magnussen, 15. místo
Když v závodě narazíte do zdi, není to dobré, navíc to byla moje chyba. Šel jsem do toho příliš tvrdě, ulétla mi zadní část vozu, vyjel jsem z trati a narazil do bariéry. Mohl jsem pokračovat a snažil se ze všech sil, abych vybojoval zpět nějaké pozice, ale uteklo mi příliš mnoho času snahou dotáhnout se opět k soupeřům. Několik pozic jsem získal, ale jinak to byl poněkud promarněný víkend, takže doufám, že příště se mi bude dařit lépe.

Günther Steiner, šéf týmu
Takový závod jsme určitě nechtěli předvést. Kevin se propadl na chvost pole ve druhém kole po výjezdu z trati, Mick bojoval na ztracených pozicích, navíc při jeho zastávce v boxech jsme měli problém se zaseklým předním zvedákem, auto nešlo spustit - musíme prověřit, co s ním vlastně bylo. Dohánět pole zezadu je obtížné - ztratili jsme příliš mnoho pozic. Předjíždění tu není snadné, nakonec jsme se dostali doprostřed druhé desítky. Vzhledem k tomu, že jsme v jedné fázi bylo na 18. a 19. příčce je to důkaz, že jsme se nevzdali, ale bylo těžké stáhnout rozestup - museli jsme použít alternativní strategie a na body to opravdu nestačilo. 

ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 16. místo
Docela těžký závod, zejména ke konci, protože nás hodně zpomalovaly modré vlajky. Pozdní safety car také nehrál v náš prospěch, protože už nezbývalo mnoho času a já nasadil použité měkké pneumatiky, které neusnadňovaly posun vpřed. Pro tým to byl celkově náročný víkend, ve srovnání se zbytkem středu pole nám zjevně něco chybělo, takže v těchto dnech musíme tvrdě pracovat, ujistit se, že se příští týden a vůbec ve zbytku sezóny zlepšíme, abychom se dostali tam, kde jsme už byli během prvních závodů sezóny, hlavně co se výkonu týče.

Valtteri Bottas, nedokončil
Vždy je zklamáním skončit závod předčasně. Cítil jsem, že rychlost vozu je lepší než včera, pokračovali jsme ve zlepšení, i když pro nás bylo stále náročné bojovat o body. Bitva ve středu pole byla celkem dobrá, mnoho akcí, ale pak mě stihl technický problém a závod pro mě skončil. Čekám na potvrzení, ale myslím, že se něco stalo s pohonnou jednotkou, předtím nepřišel žádný náznak, všechno vypadalo v pořádku a najednou jsem přišel o výkon. Dokonce jsem vzadu zahlédl nějaké plameny, takže je třeba zjistit, co tam vlastně najdeme.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Těžký den na konci závodního víkendu. Snažili jsme se najít nějakou rychlost, před závodem samotným jsme udělali několik dobrých vylepšení: bohužel jsme přišli o Valtteriho a máme podezření na defekt závodní jednotky. Zhouův závod byl znehodnocen penalizací za nedodržení rychlosti v boxové uličce. Při tak vyrovnaném středu pole je cokoli jiného než bezchybný závod ztrátou bodů - přesně to nás tady postihlo. Je to zklamání, ale příští týden jedeme na Monze a doufejme, že tam budeme schopni dát se dohromady a předvést se před tamními diváky. Je to pro nás a pro naše titulární sponzory domácí závod a chceme, aby po návratu na trať dopadl dobře.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v oranžovém pekle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.09.2022 10:28 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v Holandsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Holandsku - Max v 1. řadě před Leclercem, Schumacher…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud