Red Bull
Max Verstappen, 1. místo
Jsme první, takže jsem samozřejmě spokojený. Ale Q3 nebyla úplně dobrá, doufám, že to zítra bude lepší. Náš vůz je zde každopádně dobrý. Důležité bude zítra dobře odstartovat. Uvidíme, jaké bude počasí.
Sergio Pérez, 3, místo
V kvalifikaci jsem se trochu trápil, nedařilo se mi poskládat ideální kolo, ve ke kterém bych dal vše dohromady. Naštěstí se to povedlo v nejdůležitější chvíli. Třetí místo je dobrá výchozí pozice, navíc naše tempo v závodě je obvykle lepší než to v kvalifikaci. Na zítřek se proto těším.
Christian Horner, šéf týmu
Skvělý týmový výsledek! Takhle se nám s oběma vozy v kvalifikaci zadařilo poprvé od roku 2013. Zítra máme šanci mít výborný závod a získat spoustu bodů. Co se týká Maxe, on vždy hledá v autě něco víc. Měl pocit, že v Q3 mohl být lepší. V prvním ostrém kole zablokoval kola, v tom druhém jsme mu chtěli dát čistý vzduch. Kvůli tomu se ale za nikým nevytáhl a naopak poskytl tuhle výhodu Landovi. Jsme rádi, že oba naši jezdci odstartují na střední sadě. Pneumatiky budou hrát zítra, kdy se má dost ochladit velkou roli. Možný je i déšť. Gumy jsou tentokrát navíc měkčí, takže večer budeme diskutovat o tom, jestli zvolit jednu, nebo dvě zastávky. Chtěl bych ještě říct, že pro Formuli 1 je skvělé mít fanoušky opět na tribunách. Snad jim zítra předvedeme napínavý závod.
McLaren
Lando Norris, 2. místo
Je to výjimečný okamžik. Jedno z nejlepších kvalifikačních kol, které si od sebe pamatuju za hodně dlouhou dobu. Zítra se pokusíme přivést co nejlepší výsledek. S autem jsem opravdu spokojený.
Daniel Ricciardo, 13. místo
Cítil jsem se líp než minulý týden, ale na výsledku to není znát. Mám pocit, že jezdím dobrá kola, jenže pořád ztrácím půl sekundy.. V tuhle chvíli nevím, co udělat pro to, abych získal rychlost.
Andreas Seidl, šéf týmu
Lando zajel skvěle, Daniel se trochu trápil. Celkově je to pro nás odměna, pro všechny v továrně, kteří neúnavně pracují na zlepšení vozu. Je to důkaz toho, že jdeme správným směrem. Je však důležité, abychom se nenechali unést a zůstali plně koncentrovaní. Body se rozdávají až zítra.
Mercedes
Lewis Hamilton, 4. místo
Oproti minulému týdnu je to ještě těžší. Nevím, jestli McLaren přivezl nějaká vylepšení, ale jssou dost rychlí. My nestačíme. Lando odvedl skvělou práci. My musíme v dalších závodech najít víc rychlosti, jinak to nepůjde. Zítra to bude pro Maxe asi snadné, my se musíme pokusit dostat se alespoň před Péreze. Cílem je minimalizovat škody.
Valtteri Bottas, 5. místo
Z vozu jsem dostal maximum. Faktem je, že oproti minulému týdnu jsme se o něco propadli. Možná je to kvůli tomu, že McLaren vylepšil svůj vůz, možná v tom hrají roli odlišné pneumatiky. Nevím... Každopádně nám chybí zhruba dvě desetiny na to, abychom byli tam, kde chceme být.
Andrew Shovlin, šéfinženýr
Je jasné, že jsme dnes doufali ve víc. Bylo evidentní, že nám teplejší trať nevyhovuje, proto si musíme položit otázku, jestli jsme dokázali dostat pneumatiky do správného provozního okna. Ve třetí části kvalifikace dokázala většina ostatních najít desetinu až dvě k dobru - my ne. Proto jsme v pořadí sklouzli dále dolů. Máme tedy na čem pracovat. Pro začátek je dobré, že oba naše vozy budou zítra alespoň startovat na středně tvrdých pneumatikách. Doufáme, že v závodě budeme opět bojovat na čele.
AlphaTauri
Pierre Gasly, 6. místo
Mám dojem, že se každý víkend kvalifikujeme na stejné pozici, jsem s tím opravdu spokojený, šesté místo je pro nás další výborný výkon, takže dnešek je velmi dobrý. Z nějakého důvodu jsem se v autě necítil příliš dobře, takže při začátku kvalifikace to byla tak trochu jízda do neznáma, jsem proto opravdu rád, že se nám povedlo během odpoledne dostat všechno do normálu. Zítra budeme startovat jako první vozy na měkkých pneumatikách, takže strategie pro závod bude rozhodně klíčová. Prokázali jsme rychlost našich aut, proto se cítím sebevědomě.
Juki Cunoda, 7. místo
S dnešním výkonem jsem opravdu spokojen, je to zatím moje nejlepší kvalifikace. Chtěl bych poděkovat týmu, že zachoval rychlost z minulého týdne a já dokázal dát dohromady pár dobrých kol ve chvíli, kdy to bylo zapotřebí. Moje poslední kolo bylo celkem dobré, nikde nedošlo k prokluzu, takže jsem potěšen. V Rakousku to je pro mě zatím velmi užitečná škola, dva závody po sobě mi umožnily vytvořit si jisté sebevědomí - myslím, že se to na mém dnešním výkonu projevilo. Zítra bude pro zisk bodů klíčová práce s pneumatikami, nevím, jaké budou podmínky během závodu, ale budu se opravdu snažit.
Claudio Balestri, šéfinženýr
Byl to rušný den. Ve srovnání s pátkem byly teploty hodně rozdílné, takže jsme to museli vzít v potaz při nastavení našich vozů. Dopoledne jsme otestovali nové pneumatiky a poté jsme obrátili pozornost k přípravě na kvalifikaci. Na konci tréninku jsme nebyli úplně spokojeni, protože vyvážení nebylo optimální, zvláště při použití měkké směsi. Před kvalifikací jsme udělali několik úprav a vyplatily se, obě auta postoupila do Q3. Tato část byla velmi choulostivá, ostatní týmy se rozhodly pro jinou strategii a v pozdější fázi použily středně tvrdou směs, ale my chtěli maximalizovat možnost postupu do poslední části kvalifikace, nakonec vše fungovalo dobře. Teď se budeme soustředit na závod a bedlivě sledovat počasí.
Williams
George Russell, 9. místo
Kvalifikace byla zvláštní, obvykle se nám v sobotu daří, ale tohle byla jiná úroveň. Autu jsem hodně věřil a hodně mi to pomohlo, když jsem měl v Q3 jenom jeden pokus. Deváté místo je za všech okolností skvělé, start na středně tvrdé směsi s několika vozy na měkké před námi nám skýtá silnou výchozí pozici - doufejme, že to pro nás bude opravdu výhoda, pokud jde o strategické rozhodnutí. Za celý tým jsem rád, že jsme si udrželi patřičnou dynamiku po minulém týdnu, je to naprosto zasloužený výsledek. Těším se na zítřek.
Nicholas Latifi, 18. místo
Každý, kdo jel na měkké směsi, čelil tento víkend poněkud jiné výzvě; snažil jsem se o správné nastavení, ale vůz se nějak stáčel dovnitř. První jízda tak špatná nebyla, ale při druhé jsem udělal chybu před zatáčkou 3 a nevyšel mi průjezd. Náš vůz má některé do oči bijící nedostatky a v kvalifikaci to tak je jako si hodit mincí - zda zatáčku projedete dobře nebo špatně - a to si žádný pilot nepřeje. Tentokrát jsem to zkazil a výsledkem byla taková časová ztráta, že musím být zklamaný.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Mysleli jsme si, že zlepšení našeho výkonu z předešlého víkendu bude hodně obtížné, zvláště vzhledem k tomu, jak krátká tato trať je. George za pomoci celého týmu však odvedl vynikající výkon, takže se nejen dostal do Q3, ale zvládl to i na středně tvrdých pneumatikách. Pořád nás ale čeká ještě dlouhá cesta, i tak si můžeme dovolit chvíli uspokojení, než se začneme seriózně zabývat zítřejším závodem.
Nicholas včera zkoušel různé typy nastavení, pro dnešek zvolil dobrý kompromis a přes silný provoz v posledním tréninku vypadal velmi dobře. V Q1 vsadil na agresivní strategii a první pokus byl velmi dobrý. Bohužel nezvládl napodobit George a přes velmi malé odstupy jsou i takové minimální ztráty zásadní. Sice startuje z 18. místa, ale má dobrou pozici na to, aby dokázal zaútočit na vozy před sebou.
Aston Martin
Lance Stroll, 9. místo
Můžeme být spokojeni, protože startujeme z první desítky a máme tak šanci na body. S odstupem si myslím, že to mohlo být lepší. Auto se chovalo dobře a kola byla pěkná, ale v Q3 to bylo náročnější zajet čisté kolo. Mohli jsme vidět, že týmy zvažovali měkké i střední pneumatiky, takže to může být těsné. S tím odjíždíme a nad tím můžeme do zítra přemýšlet. Strategie může být důležitější. Uděláme si úkoly a budeme bojovat o body.
Sebastian Vettel, 11. místo (po penalizaci 3 místa)
Můžeme mířit na body, jsem s naším přístupem a startem na měkké sadě spokojen. Nevydrží tak jako střední nebo tvrdé, ale budou rychlejší, takže uvidíme. Udělali jsme pár vylepšení a auto bylo vyváženější. Byli jsem konkurenceschopní a poprvé máme oba vozy v první desítce. Pokud bychom měli čistý vzduch, mohli bychom zítra ukázat slušnou rychlost. Je to škoda, že jsme ovlivnili Fernandovo kolo. Všichni jezdci včera souhlasili se zpomalením na rovince mezi osmou a devátou zatáčkou a já to udělal, ale ostatní přeskočili frontu a zpomalili v poslední zatáčce, což není povoleno. A mě to také zpomalilo. Je to zvláštní situace a těžko se tomu vyhýbá. Je mi to líto, ale nemohl jsem nic udělat.
Ferrari
Carlos Sainz, 11. místo
Když vypadnete v Q2 tak těsně, vždycky to mrzí. Ale naše tempo v závodních simulacích bylo dobré, počkáme si na zítra a uvidíme. Věříme si. Oproti minulému týdnu jsem udělal pokrok ve vyvážení, minulý týden jsem na Charlesa ztrácel, dnes jsem byl na jeho úrovni. Stále s inženýry pracujeme na tom, kde se zlepšit.
Charles Leclerc, 12. místo
Abych byl upřímný, nepostoupit do Q3 bylo tak trochu součástí našeho plánu. Chtěli jsme si na startu volit pneumatiky. Na druhou stranu... Russell s Williamsem dokázali do Q3 postoupit na středně tvrdém obutí, my ne. Proto jsem zklamaný. Naše závodní tempo ale vypadá dobře, musíme hlavně analyzovat, jaká strategie pro nás bude zítra ta nejlepší. Je řada vozů, které budou startovat před námi na měkkých pneumatikách.
Alpine
Fernando Alonso, 14. místo
Dnes jsme promeškali příležitost pro lepší umístění než minulý týden, možná i páté nebo šesté. Byla to smůla s tím Sebem, tým to měl zvládnout lépe. Není to Sebova vina. My jezdci spoléháme na inženýry, abychom řešili věci, které se dějí na trati. Je to škoda, měli jsme potenciál. Auto bylo dobré a asi jsem měl zatím nejlepší pocit letos vůbec, takže je to frustrující nemít možnost dostat se do první desítky. Zítra tím pádem bude závod náročnější, ale i tak se pokusíme udělat maximum, abychom to spravili.
Esteban Ocon,17. místo
Naše rychlost ne během víkendu nezlepšila a jsme bohužel na tom samém místě. Zkusili jsme pár nových věcí, ale něco nám chybí. Měl jsem pocit, že jsem zajel dobré kolo, takže v tuto chvíli nemáme moc odpovědí, ale pokusíme se dál přemýšlet a přijít na řešení. Já se budu soustřdit na maximální výkon abych pomohl týmu se posunout. Budu bojovat tvrdě, jak jen to půjde, abych získal pár míst. Nevzdáme to.
Davide Brivio, závodní ředitel
Bylo to zklamání, nejsme na pozicích, která byla naším cílem. Ne naší vinou jsme nedostáli potenciálu Fernandova vozu kvůli incidentu se Sebem a nepostoupil tak dál. Je to škoda, mohlo to být dobré, protože jsme ušetřili pneumatiky. Esteban dělal, co mohl. Budeme se dál učit a snažit se pochopit, jak jeho situaci zlepšit. Máme volbu pneumatik a pokusíme se tak zvolit nejlepší možnou strategii. Zatlačíme na to, abychom získali co nejvíce zpět a zlepšili jeho pozici.
Alfa Romeo
Antonio Giovinazzi, 15. místo
Po dosavadním průběhu víkendu je patnácté místo zklamáním. Na začátku našich výjezdů jsem se s autem opravdu pral, takže musíme pořádně zjistit, co se děje. Cítím, že s naší rychlostí bychom se dostali až do Q3, ale nedokázali jsme poskládat vše dohromady. Uvidíme, co se nám podaří v závodě, minule bylo naše závodní tempo dobré a na směsích, které zítra použijeme, jsme jeli velmi dobře, takže bychom se mohli dostat až do první desítky.
Kimi Räikkönen, 16. místo
Měl jsem dobrý pocit a stejně tak se choval vůz na první sadě, ale když došlo na druhou, v prvních dvou zatáčkách jako by mi někdo ukradl předek. Nevím, co bylo příčinou, připravovali jsme se stejně odpovědně jako vždy, ale tenhle úsek mě stál pár desetin a tím bylo moje kolo odpískané. V jeho zbytku jsem sice něco ze ztráty dohnal, ale škodu jsem nenapravil. Minulý týden jsme se dokázali dobře sebrat, takže se soustřeďme na to, co můžeme udělat zítra.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Vzhledem k tomu, jak jsme byli během celého víkendu předváděli, patnáctá a šestnáctá příčka zdaleka neodráží naše očekávání. Ale když jsou odstupy tak minimální, stane se to, zvláště když nejsme schopni vytěžit sto procent z našeho potenciálu. Teď se musíme zaměřit na zítřejší závod, je nám jasné, že dokážeme být konkurenceschopní, zejména s ohledem na náš výkon před týdnem, takže v úvodní fázi se pokusíme získat co nejvíc a poté vsadit na naši rychlost. Minule jsme se dostali na dosah bodovaných pozic, tentokrát bychom chtěli dopadnout ještě lépe.
Haas
Mick Schumacher, 19. místo
Je jisté, že jsme lepší než minulý víkend. Přiblížili jsme se vozům před námi, což je vždy pozitivní. Věděli jsme, že v kvalifikaci nám bude nějaký výkon chybět, ale přesto si myslím, že se mi z vozu povedlo dostat maximum, takže jsem se svou jízdou víc než spokojený.
Nikita Mazepin, 20. místo
Bylo to celkem čisté. S každou sadou, kterou jsem měl k dispozici, jsem se mírně zlepšil, ale můj pocit z chování vozu není dobrý. V rychlých zatáčkách se zadní část vozu vychylovala a "kousla" se uprostřed zatáčky. Nebudu daleko od pravdy, když označím svou jízdu jako na limitu.
Günther Steiner, generální ředitel
Oproti kvalifikaci v minulém týdnu mohu tu dnešní označit jako pokrok. Vzdálenost od týmů před námi se zmenšila, ovšem to je to jediné, na čem dnes můžeme stavět. Doufejme, že se zítra dočkáme nějakého překvapení - třeba deště - a pak se pro nás naskytne nějaká šance. Nikdy nevíte..