1956 Argentina: Maestro nemá konkurenci

iM3, 12. února 2007, 12:00 Google+

Úvodní Grand Prix roku byla svědkem souboje značek Maserati – Ferrari. Všechny ostatní stáje se rozhodly podnik v Argentině vynechat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

1. GP Argentiny
Buenos Aires
22. ledna 1956

 

Kromě silné čtverky Ferrari (Fangio, Collins, Musso, Castellotti), dostal šanci usednout za volant červeného vozu Belgičan Olivier Gendebien, kterého v budoucnu čekala úspěšná kariéra ve sportovních vozech. Stirlinga Mosse a Jeana Behru doplnili u Maserati Jose-Froilan Gonzales, Carlos Menditeguy a Chico Landi. Mike Hawthorn se rozhodl startovat na voze britské konstrukce. Podepsal proto smlouvu se Sirem Alfredem Owenem, ale nový model BRM ještě nebyl připraven. Owen proto přelakoval červené Maserati 250F na zelenou a poslal Hawthorna do Argentiny vstříc úspěchu. Hawthorn nakonec dokončil závod na čtvrtém místě. Kdo mohl tušit, že právě dosáhl svého nejlepšího umístění v sezóně.

Stirling Moss doufal ve své druhé vítězství v kariéře, ale jeho naděje částečně zmařila nešťastná příhoda před závodem. Při tlačení vozu na start stál Moss příliš blízko a jeho mechanici mu neopatrně přejeli nohu.

Gonzales předvedl z pátého místa excelentní start a v prvním kole šel do vedení. Brzy jej předjel krajan Menditeguy, který ve formuli 1 debutoval. Na čele jezdil necelých čtyřicet kol, avšak jeho spanilou jízdu přerušila porucha motoru. Moss navzdory velkým bolestem předjel Castellottiho, Gonzalese a Mussa. Fangio nepředváděl klasickou dominantní jízdu a zůstával v pozadí, věděl že není kam spěchat. Jenže v 23. kole zastavil v depu s poruchou přívodu paliva.

Gonzales nezůstal na trati o nic déle, v 25. kole se přidal na seznam odstoupivších jezdců. Mezitím byl Musso povolán do depa, kde předal vůz Fangiovi. Ani vedoucí Moss a druhý Castellotti neměli předurčeno dokončit argentinskou Grand Prix. V 67. kole převzal vedení domácí Maestro a navzdory chybě a následnému smyku dokázal po třech hodinách projet cílem jako vítěz.

Závod měl bohužel ještě dohru u zeleného stolu. Maserati podalo protest proti Fangiovi, který byl po smyku roztlačen díky cizí pomoci. Protest byl však zanedlouho zamítnut.

Foto: www.f1-facts.com
GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari1:42.5
2.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari1:44.7
3.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:44.7
4.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:45.1
5.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati1:45.2
6.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati1:45.6
7.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati1:45.9
8.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation1:47.4
9.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:47.7
10.   Olivier GENDEBIEN belScuderia Ferrari1:50.4
11.   Chico LANDI braOfficine Alfieri Maserati1:52.1
12.   Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti1:57.9
13.   Alberto URIA uryAlberto Uria-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari 53:00:03.7
1.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari 43:00:03.7
2.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati 6+ 24.4
3.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation 4+ 2 kola
4.   Chico LANDI braOfficine Alfieri Maserati 1,5+ 6 kol
4.   Gerino GERINI itaOfficine Alfieri Maserati 1,5+ 6 kol
5.   Olivier GENDEBIEN belScuderia Ferrari 2+ 7 kol
 
 
6.   Alberto URIA uryAlberto Uria  + 10 kol
 DNF    Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati  motor
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti  nehoda
 DNF    Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati  hnací řídel
 DNF    Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari  převodovka
 DNF    Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1956 Argentina: Maestro nemá konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Ralf

Ralf si na Toyotu až tak nesťažuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  4. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  5. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  6. V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud