GP BELGIE: Hamilton na vrcholu, Ferrari na dně + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 30. srpna 2020, 16:50 Google+

Belgická trať je právem označována za jednu z nejzajímavějších a nejpoutavějších v seriálu mistrovství světa F1. V letošní poněkud atypické sezóně jenom potvrdila rozložení sil a především tragickou formu italské stáje z Maranella.

Počet komentářů:  111 komentářů (Poslední 01.09. 08:54) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo korunoval skvělý výsledek ve Spa bodem navíc

Daniel Ricciardo korunoval skvělý výsledek ve Spa bodem navíc | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Belgický okruh přivítal závodníky lehce zataženou oblohou, ale nakonec k tradiční meteorologické ruletě nedošlo. Ještě před samotným závodem však musel Carlos Sainz jr. odstavit svůj vůz kvůli potížím s výfukovým systémem. Jeho místo na startovním roštu tak zůstalo prázdné. Po kvalifikačních bojích si první tři piloti (Hamilton, Bottas a Verstappen) nazuli středně tvrdou směs, zbytek první desítky a Leclerc pak nejměkčí. Další výjimkou byl Gasly, jenž do závodu odstartoval na bíle označených pneumatikách.

Žádná dramata v obávané La Source se letos nekonala. Ricciardo hodně tlačil na Verstappena, ten zase zkoušel zaskočit Bottase, ale nakonec zůstaly první pozice neměnné. Start se nepovedl Strollovi, naopak Leclerc se propracoval na deváté místo a ještě před koncem prvního kola zdolal Péreze. Pořadí po prvních sedmi kilometrech závodu tak vypadalo následovně: Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Ocon, Albon, Stroll, Leclerc, Pérez a Gasly. 

V dalším průběhu se ukázaly naplno bolesti Ferrari, což ale zajímalo piloty na přelomu první a druhé desítky. Napětí do poměrně klidného závodu vneslo až 11. kolo. Antonio Giovinazzi po projetí zatáčky Les Fagnes musel korigovat lehký smyk a jeho vůz se prudce stočil do pravých svodidel. Po nárazu upadlo Alfě Romeo levé zadní kolo a přijíždějící George Russell neměl příliš možností, jak reagovat - uprostřed trati stál vrak Giovinazziho vozu, pokusil se stočit svůj Williams doleva, ale trefilo ho uvolněné kolo.

Pořadatelé vyvěsili žluté vlajky a vyslali na trať safety car, ale prvních dvanáct pilotů mezitím stačilo projet cílem. Ti si odbyli zastávku o kolo později, přičemž hned čtyři týmy volily double pit-stop, ovšem doplatil na něj pouze Ocon, před nějž se v boxech posunul Albon. Problém měl i Bottas s levým zadním kolem, ale dostal se na trať těsně před Verstappena. Dvojice Gasly a Pérez si zastávku prozatím odložila, až na ni měli všichni piloti bíle označené pneu. Před restartem v nájezdu do 15. kola tedy bylo následující pořadí: Hamilton, Bottas, Verstappen, Gasly, Pérez, Ricciardo, Albon, Ocon, Stroll a Norris. 

V dalším průběhu závodu vedoucí trojici dělil přibližně stejný rozestup, postupně narůstající na 5 vteřin. Problémy hlásil ve 32. a 35. kole Verstappen, stěžující si na narůstající vibrace. V pohodě ale nebyli ani piloti Mercedesu, jak Hamilton, tak Bottas udělali stejnou chybu, když se nevměstnali do finální šikany (Lewis ve 37. kole, Valtteri o dvě později). V samotném závěru se rozehrálo hned několik soubojů, z nichž nejpoutavější předvedla trojice Albon, Ocon, Norris.

Esteban dvakrát na rovince Kemmel Straight nedokázal Alexe zdolat, ale v posledním kole už uspěl - trvat závod o jedno kolo déle, nejspíš by se radoval i Norris. Finišoval i Ricciardo, jenž měl ve 40. kole ztrátu na Verstappena přes 16 vteřin a v cíli to bylo jen 3,5 vteřiny. Uniklé stupně vítězů trochu osladil Danielovi zisk bodu za nejrychlejší kolo. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tak zatím unikl povinnému tetování - tuto sázku uzavřel s Australanem a musí si nechat ozdobit část těla symbolem, který si Ricciardo zvolí - podmínkou ovšem jsou ony stupně vítězů.

Jestliže byl Ricciardo jedním z hrdinů dne, pak minimálně podobně si počínal Pierre Gasly. Na tvrdých pneumatikách odolával soupeřům do 21. kola, pak ho postupně předjeli Ricciardo, Albon (24. kolo) a Ocon (26. kolo) a Pierre pak absolvoval zastávku a přechod na středně tvrdou směs.

Z posledního místa se pustil do boje a připisoval si jeden skalp za druhým: Grosjean (30.), Vettel (32.), Räikkönen (34.), Kvjat (36.). Právě jeho týmový kolega ho v onom 36. kole pozdržel poté, co ho předjel Pérez, takže Gaslyho pustil až na místě bývalé šikany Bus Stop. Kdyby tak udělal v průběhu kola, možná by Gasly dosáhl ještě výš. Dvojici Racing Point zdolal ve 40. kole (Pérez) a 43. kole (Stroll) a připsal si další pozoruhodný výsledek.

Druhým pilotem, který si zastávku odložil, byl Pérez - na červených pneu vydržel do 19. kola a potom se postupně přes Vettela (29.), Räikkönena (33.) a již zmíněného Kvjata propracoval dopředu. Nakonec to ještě v posledním kole vypadalo na bratrovražedný boj, ale Stroll před ním uhájil svou pozici. 

Ferrari předvedlo opět brilantní ukázku zmaru a degradace. Leclerc z osmého místa v druhém kole padal jak kámen do propasti: předjeli ho Gasly (3. kolo), Pérez (4.), Norris (6.) a Kvjat (7.). Při výjezdu safety caru stál Leclerc u mechaniků déle kvůli doplnění pneumatického tlaku. Na tvrdých pneumatikách ale zůstal jen do 25. kola, kdy přešel opět na středně tvrdou směs. Poté se protrápil přes Magnussena (35. kolo) a po několika marných pokusech v posledním kole i přes Grosjeana.

Navíc asi vedení na boxové zídce zatrnulo, když si to oba piloti ve znaku se vzpínajícím koníkem rozdali v 19. kole a výsledkem byla za rovinkou Kemmel drobná strkanice a kontakt. Vettel dostával do vysílačky pokyny, nad nimiž se můžeme jen podivovat, jaká anarchie v týmu vládne. To vše před domácím závodem, kde tifosi nic neodpouští!

Hamilton přes své obvyklé pesimistické řeči nakonec s přehledem zvítězil a zvýšil náskok na Verstappena na 47 bodů. Bottas sice na trati Holanďana porazil, ale stále mu na něj v tabulce tři body chybí. Ačkoliv Albon o pátou pozici v posledním kole přišel, bodový zisk mu stačil na posun před Leclerca. Totéž se díky skvělému výsledku povedlo i Ricciardovi ve prospěch Péreze a Gaslymu na úkor Vettela.

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team 251:24.08,761
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas F1 Team 18+ 8,448
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing 15+ 15,455
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault DP World F1 Team 13+ 18,877
5. 31 Esteban OCON fraRenault DP World F1 Team 10+ 40,650
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing 8+ 42,712
7. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team 6+ 43,774
8. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri Honda 4+ 47,371
9. 18 Lance STROLL canBWT Racing Point F1 Team 2+ 52,603
10. 11 Sergio PÉREZ mexBWT Racing Point F1 Team 1+ 53,179
 
 
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia AlphaTauri Honda  + 1:10,200
12. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing ORLEN  + 1:11,504
13. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari  + 1:12,894
14. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari  + 1:14,920
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1:16,793
16. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing  + 1:17,795
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1:25,540
 DNF  99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing ORLEN  nedokončil
 DNF  63 George RUSSELL gbrWilliams Racing  nedokončil
 DNF  55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team  nedokončil
 
 Nejrychlejší kolo:
  3 Daniel RICCIARDO Renault RS20
Renault E-Tech20
Pirelli   1:47,483
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: GP BELGIE: Hamilton na vrcholu, Ferrari na dně + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 01.09.2020 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 111 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v závodě ve Španělsku

Hamilton v kvalifikaci rozdrtil konkurenci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud